Item type | Current library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|
![]() |
Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | N 87 .S26 S26 2010 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 00016230 |
Kaynakça vardır.
İÇİNDEKİLER BİRİNCİ BASKIYA ÖNSÖZ 9 İKİNCİ BASKIYA ÖNSÖZ 11 I. GİRİŞ 13 Çalışma Alanı İçine Giren Düzencelerin (Disiplinlerin) Tanım ve Betimlenmesi 17 1) Sanat Eğitimi 17 2) Sanat Eğitimbilimi (Sanat Pedagojisi) 19 3) Sanat Bilimi (Kunstvvissenschaft) 21 4) Sanat Kuramı (Kunsttheorie) 23 5) Sanat Dersleri (Temel Sanat Eğitimi) "Kunstunterricht" 24 II. SANAT EĞİTİMİNİN SORUNSALI 27 İki Tür Düşünme Etkinliği ve Sanatın Dili 30 1) Langer'in "Söylemsel-Görüsel" Kavram Çitti 31 2) Sanatsal ve Ussallaştırılmış Görme - İmgesel ve Kavramsal Düşünme Biçimleri 42 III. 19. YÜZYILDAN SONRAKİ TARİHSEL GELİŞİM İÇİNDE SANAT EĞİTİMİ KAVRAMI (II. DÜNYA SAVAŞINA KADAR) 55 1) İnsanın Estetik Eğitimi 55 2) Resim Dersleri 58 3) Kongreler ve Almanya'daki Sanat Eğitimi Hareketi 64 4) 20. Yüzyılda Sanat Eğitimini Etkilemiş iki Düşünür: J. Langbehn ve A. Lichtv/ark (Ussallık ve Usdışılık Üzerine) 78 5) Çocuk Resimleri ve Ruhbilimsel Boyut 93 6) Bauhous 99 7) 1933 ile 1945 arası 103 8) 1945'ten Sonraki Gelişmelere Kısa Bir Bakış 107 9) Kısa Değerlendirme 117 IV. SANAT EĞİTİMİ KURAMLARININ SINIFLANDIRILMASI 119 Eğitim Ağırlıklı Sonat Eğitimi (Sanat Yoluyla Eğitim) 121 1) G. Britsch ve Geştalt Dergisine Yazanlar 121 2) Müz'sel Eğitim . 127 3) Sanat Yoluyla Eğitim 134 4) Değerlendirme 139 Sanat Ağırlıklı Sanat Eğitimi (Sanat İçin Eğitim ya da 'Sanat Dersi' Anlayışı) 140 1) Sanat Derslerinde Öznellik - Nesnellik 141 2) K. Schwerdtfeger ve Didaktiği 144 3) E. Rötrger ve D. Klante'nin Öğretim Bilgisi 146 4) R. Pfennig ve Görsel-Yoğrumsal Düşünme Biçiminin Eğitimi 148 5) Gunter Otto: Sanat Üretimi ve Özerinde Düşünme 154 6) VVilhelm Ebert: Kılgısal ve Düşünsel Üretkenlik 162 7) H. Daucber ve B. Sete Söylemsel ve imgesel Düşünme Biçimleri 163 8) Değerlendirme 168 Çağdaş Endüstri Toplumu Olarak Batı Almanya'daki Yeni Sanat Eğitimi Eğilimleri 169 1) H. Ronge, G. Sellung ve Model Süreçler 170 2) H.R. Möller ve Görsel iletişim 178 3) Ad Hoc Grubu 188 4) PSR Grubu 190 5) Oyun ve Eylem (KEKS Grubu) 192 6) Değerlendirme 195 Almanca'daki Kimi Kavramlar ve Türkçe Karşılıkları 210 KAYNAKLAR. 211 EK KAYNAKLAR 218 İÇİNDEKİLER