MARC details
000 -BAŞLIK |
Sabit Uzunluktaki Kontrol Alanı |
03272na a2200313 4500 |
001 - KONTROL NUMARASI |
Control Dosyası |
17099 |
003 - KONTROL NUMARASI KİMLİĞİ |
Kontrol Alanı |
KOHA_mirakil |
005 - EN SON İŞLEM TARİHİ ve ZAMANI |
Kontrol Alanı |
20220831234634.0 |
008 - SABİT UZUNLUKTAKİ VERİ ÖGELERİ - GENEL BİLGİ |
Sabit Alan |
170417b tu 000 0 |
020 ## - ISBN - ULUSLARARASI STANDART KİTAP NUMARASI |
Isbn |
9789758382941 (pbk.) |
040 ## - KATALOGLAMA KAYNAĞI |
Özgün Kataloglama Kurumu |
TR-IsBEY |
Kataloglama Dili |
tur |
Değştiren Kurum |
TR-IsBEY |
041 ## - DİL KODU |
Metin ya da ses kaydının dil kodu |
tur |
050 ## - SINIFLAMA ve YER NUMARASI |
Sınıflama Numarası |
N 87 |
Cuttur Numarası |
.S26 S26 2010 |
090 ## - YEREL YER NUMARASI |
Yerel Yer Numarası |
N 87 .S26 S26 2010 |
100 ## - KİŞİ ADI |
Yazar Adı (Kişi adı) |
San, İnci. |
245 1# - ESER ADI BİLDİRİMİ |
Başlık |
Sanat eğitimi kuramları / |
Sorumluluk Bildirimi |
İnci San ; editör İnan Keser. |
250 ## - BASIM BİLDİRİMİ |
Basım Bildirimi |
Gözden geçirilmiş 2. bs. |
260 ## - YAYIN, DAĞITIM, VB. |
Yayın Yeri |
Ankara : |
Yayınevi |
Ütopya ; |
Yayın Tarihi |
2010. |
300 ## - FİZİKSEL TANIMLAMA |
Sayfa, Cilt vb. |
219 s. : |
Boyutları |
20 cm. |
440 ## - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE |
Volume/sequential designation |
87. |
500 ## - GENEL NOT |
Genel Not |
Kaynakça vardır. |
520 ## - ÖZET NOTU |
Özet notu |
İÇİNDEKİLER |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Sanat |
Genel Alt Konu |
Eğitim ve öğretim. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Sanat |
Genel Alt Konu |
Teknik. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Art |
Genel Alt Konu |
Instruction and study. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Art |
Genel Alt Konu |
Technique. |
902 ## - LOCAL DATA ELEMENT B, LDB (RLIN) |
a |
16230 |
942 ## - EK GİRİŞ ÖGELERİ (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Library of Congress Classification |
Koha item type |
Books |
900 ## - YEREL BİLGİ |
Kontrol |
Mehmet Faruk Akgül |
440 ## - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE |
-- |
43366 |
520 ## - ÖZET NOTU |
-- |
BİRİNCİ BASKIYA ÖNSÖZ 9 |
-- |
İKİNCİ BASKIYA ÖNSÖZ 11 |
-- |
I. GİRİŞ 13 |
-- |
Çalışma Alanı İçine Giren Düzencelerin (Disiplinlerin) Tanım ve Betimlenmesi 17 |
-- |
1) Sanat Eğitimi 17 |
-- |
2) Sanat Eğitimbilimi (Sanat Pedagojisi) 19 |
-- |
3) Sanat Bilimi (Kunstvvissenschaft) 21 |
-- |
4) Sanat Kuramı (Kunsttheorie) 23 |
-- |
5) Sanat Dersleri (Temel Sanat Eğitimi) "Kunstunterricht" 24 |
-- |
II. SANAT EĞİTİMİNİN SORUNSALI 27 |
-- |
İki Tür Düşünme Etkinliği ve Sanatın Dili 30 |
-- |
1) Langer'in "Söylemsel-Görüsel" Kavram Çitti 31 |
-- |
2) Sanatsal ve Ussallaştırılmış Görme - İmgesel ve Kavramsal Düşünme Biçimleri 42 |
-- |
III. 19. YÜZYILDAN SONRAKİ TARİHSEL GELİŞİM İÇİNDE SANAT |
-- |
EĞİTİMİ KAVRAMI (II. DÜNYA SAVAŞINA KADAR) 55 |
-- |
1) İnsanın Estetik Eğitimi 55 |
-- |
2) Resim Dersleri 58 |
-- |
3) Kongreler ve Almanya'daki Sanat Eğitimi Hareketi 64 |
-- |
4) 20. Yüzyılda Sanat Eğitimini Etkilemiş iki Düşünür: J. Langbehn ve A. Lichtv/ark (Ussallık ve Usdışılık Üzerine) 78 |
-- |
5) Çocuk Resimleri ve Ruhbilimsel Boyut 93 |
-- |
6) Bauhous 99 |
-- |
7) 1933 ile 1945 arası 103 |
-- |
8) 1945'ten Sonraki Gelişmelere Kısa Bir Bakış 107 |
-- |
9) Kısa Değerlendirme 117 |
-- |
IV. SANAT EĞİTİMİ KURAMLARININ SINIFLANDIRILMASI 119 |
-- |
Eğitim Ağırlıklı Sonat Eğitimi (Sanat Yoluyla Eğitim) 121 |
-- |
1) G. Britsch ve Geştalt Dergisine Yazanlar 121 |
-- |
2) Müz'sel Eğitim . 127 |
-- |
3) Sanat Yoluyla Eğitim 134 |
-- |
4) Değerlendirme 139 |
-- |
Sanat Ağırlıklı Sanat Eğitimi (Sanat İçin Eğitim ya da 'Sanat Dersi' Anlayışı) 140 |
-- |
1) Sanat Derslerinde Öznellik - Nesnellik 141 |
-- |
2) K. Schwerdtfeger ve Didaktiği 144 |
-- |
3) E. Rötrger ve D. Klante'nin Öğretim Bilgisi 146 |
-- |
4) R. Pfennig ve Görsel-Yoğrumsal Düşünme Biçiminin Eğitimi 148 |
-- |
5) Gunter Otto: Sanat Üretimi ve Özerinde Düşünme 154 |
-- |
6) VVilhelm Ebert: Kılgısal ve Düşünsel Üretkenlik 162 |
-- |
7) H. Daucber ve B. Sete Söylemsel ve imgesel Düşünme Biçimleri 163 |
-- |
8) Değerlendirme 168 |
-- |
Çağdaş Endüstri Toplumu Olarak Batı Almanya'daki Yeni Sanat Eğitimi Eğilimleri 169 |
-- |
1) H. Ronge, G. Sellung ve Model Süreçler 170 |
-- |
2) H.R. Möller ve Görsel iletişim 178 |
-- |
3) Ad Hoc Grubu 188 |
-- |
4) PSR Grubu 190 |
-- |
5) Oyun ve Eylem (KEKS Grubu) 192 |
-- |
6) Değerlendirme 195 |
-- |
Almanca'daki Kimi Kavramlar ve Türkçe Karşılıkları 210 |
-- |
KAYNAKLAR. 211 |
-- |
EK KAYNAKLAR 218 |
-- |
İÇİNDEKİLER |