000 03304na a2200301 4500
001 21383
003 KOHA_mirakil
005 20220831235942.0
008 190829b tu 000 0
020 _a9786051700540 (pbk.)
040 _aTR-IsBEY
_btur
_dTR-IsBEY
050 _aQ 175
_b.B56 2015
090 _aQ 175 .B56 2015
245 0 0 _aBilimin doğası gelişimi ve öğretimi /
_cKadir Bilen vd. ; ed. Nilgün Yenice
260 _aAnkara:
_bAnı Yayıncılık,
_c2015.
300 _a406 s. ;
_c23 cm.
520 _aBugün dünyada fen eğitiminin en önemli amaçlarından biri Bilim okuryazarı olan bireyler yetiştirebilmek olarak açıklanmaktadır. Bilim okuryazarı bireyin özelliklerinden biri de bilimin doğası özelliklerini anlamaktır. Bilim eğitimi reformlarının en tutarlı mesajlarından biri Öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarını geliştirmek olarak açıklanmıştır, ancak bilimin doğasını anlayabilen bireyler yetiştirmek için de bilimin doğasına yönelik gelişmiş düzeyde görüşlere sahip öğretmenlere ihtiyaç vardır. Bilimin Doğası, Gelişimi ve Öğretimi kitabı ile yenilenen fen bilimleri dersi öğretim programının belirlediği vizyona ulaşmada önemli bir role sahip olan fen bilimleri öğretmenlerinin bilime ve bilimin doğasına olan bakış açılarını geliştirmek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan kitap; eski çağlardan günümüze tarihsel bir bakış içerisinde ve bilim felsefesi ışığında, bilimin ne olduğu, bilimin doğasının ortaya çıkışının ve değişen yüzünün yansıtıldığı, bilimin doğasının nasıl öğretileceği ve sorgulamaya dayalı bilim eğitiminin öneminin açıkça ifade edildiği; bilimsel bilgi üretiminde gözlemin oynadığı rolün açıklandığı, bilimin toplumsal katılım açısından irdelendiği, bilimin doğasının öğretiminde kullanılan etkinliklerin tanıtıldığı ve son olarak öğretmenlerin, öğretmen adaylarının ve öğrencilerin bilimin doğasına yönelik görüşlerinin özetlendiği bölümleri içermektedir. Bu kitabın bilim ve bilimin doğası hakkında bilgi sahibi olmak isteyen lisans ve lisansüstü öğretmen adaylarına ve öğretmenlere yararlı olacağı ve alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. İÇİNDEKİLER 1. Bölüm: BİLİM NEDİR? NE DEĞİLDİR? 2. Bölüm: BİLİM FELSEFESİ 3. Bölüm: BİLİMİN DOĞASI, GELİŞİMİ VE DEĞİŞEN YÜZÜ 4. Bölüm: BİLİMİN DOĞASI VE GÖZLEM 5. Bölüm: BİLİM TOPLUMU VE FEN (BİLİM) OKURYAZARLIĞI 6. Bölüm: BİLİMİN DOĞASINININ ÖĞRETİMİNDE KURAMDAN UYGULAMAYA YÖNELİK YAKLAŞIMLAR 7. Bölüm: BİLİMİN DOĞASI VE BİLİMSEL SORGULAMA İLİŞKİSİ 8. Bölüm: BİLİMİN DOĞASININ ÖĞRETİMİNDE ÖRNEK KONULAR 9. Bölüm: BİLİMİN DOĞASININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN ETKİNLİKLER 10. Bölüm: BİLİMİN DOĞASINA YÖNELİK GÖRÜŞLER
650 0 _aScience
_xPhilosophy.
650 0 _aScience
_xMethodology.
650 0 _aScience
_xHistory.
650 0 _aBilim
_xMetodoloji.
650 _aBilim
_xFelsefe.
650 _aBilim
_xTarih.
700 _aYenice, Nilgün
_eed.
_915413
700 _aBilen, Kadir
_eyaz.
_956661
910 _a20282
942 _2lcc
_cBKS
999 _c18321
_d18321
900 _bMehmet Faruk Akgül