000 | 08439na a2200325 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 17873 | ||
003 | KOHA_mirakil | ||
005 | 20220831234840.0 | ||
008 | 170706b tu 000 0 | ||
020 | _a9786053645153 (pbk.) | ||
040 |
_aTR-IsBEY _btur _dTR-IsBEY |
||
041 | _atur | ||
050 |
_aLB 1029 .G3 _bE35 2013 |
||
090 | _aLB 1029 .G3 E35 2013 | ||
245 | 1 |
_aEğitsel dijital oyunlar : _bkuram, tasarım ve uygulama / _ceditör Mehmet Akif Ocak. |
|
250 | _a1. bs. | ||
260 |
_aAnkara: _bPegem Akademi, _c2013. |
||
300 |
_a303 s. : _bres. ; _c23 cm. |
||
500 | _aKaynakça vardır. | ||
520 |
_aİÇİNDEKİLER _xÖn Söz iü _xİçindekiler ix _xBÖLÜM I _xTANIMLAR VE TEMEL KAVRAMLAR _xEğitsel Dijital Oyun Tanımı 2 _xEğitsel Dijital Oyunun Yapısı ve Özellikleri 6 _xEğitsel Dijital Oyun Türleri 8 _xEğitsel Dijital Oyun Kültürü 10 _xEğitsel Dijital Oyun Kültürü Bizlere Ne Vadetmektedir? 11 _xEğitsel Dijital Oyun Nesli 12 _xSonuç 16 _xDeğerlendirme Soruları 17 _xKaynaklar 18 _xBÖLÜM II _xOYUNLA İLGİLİ TARİHSEL GELİŞİM VE YAKLAŞIMLAR _xÇocuklar Neden Oyun Oynar? 20 _xOyunların Tarihsel Gelişimi 23 _xDijital Oyunlar 24 _xEğitsel Oyunlar 27 _xEğitsel Dijital Oyunlar 29 _xSonuç 30 _xDeğerlendirme Sorulan 31 _xKaynaklar 31 _xBÖLÜM III _xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARLA İLGİLİ KURAMSAL ÇERÇEVE _xSosyal Yapılandırman Öğrenme (Vygotsky) 34 _xYakınsal Gelişim Alanı 35 _xSosyal Yapılandırmacı Öğrenme 'de Ortam Tasarımı 36 _xSosyal Öğrenme İle ilgili Engeller 37 _xAktif Öğrenme 39 _xMotivasyon (Flow Kuramı) 42 _xMotivasyon Süreci 43 _xMotivasyon Türleri 44 _xİçsel ve Dışsal Motivasyonun Kaynakları 45 _xSonuç 46 _xDeğerlendirme Soruları 47 _xKaynaklar 48 _xBÖLÜM IV _xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARIN EĞİTİMDE KULLANIMI _xDijital Oyun Algısındaki Değişimler 50 _xDijital Oyunların Yararları 54 _xDijital Oyunların Bilişsel Sürece Etkisi 55 _xDijital Oyunların Motivasyona Etkisi 57 _xDijital Oyun Temelli Öğrenme 58 _xSadece Oynamak İçin Değil, Artık Öğrenmek İçin 59 _xDijital Oyun Temelli Öğrenmenin Vadettikleri 60 _xDijital Oyun Temelli Öğrenmenin Dezavantajları 61 _xAlanyazın İncelemesi Dijital Bilgisayar Oyunları Hakkında Ne Diyor? 62 _xDijital Yerli, Dijital Göçmen 64 _xTelevizyon mu Dijital Oyun mu: "Oynama", "İzlemeye Karşı 64 _xYansıtıcı Öğrenme ve Eleştirel Düşünme: _xDijital Bilgisayar Oyunlarında Mümkün mü? 65 _xSonuç 66 _xDeğerlendirme Soruları 66 _xKaynaklar 67 _xBÖLÜM V _xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARIN TEKNOLOJİSİ, TÜRLERİ, SINIFLANDIRILMASI, DERECELENDİRİLMESİ VE EĞİTİMDE _xKULLANILABİLME POTANSİYELİ _xDijital Oyunların Teknolojisi 70 _xDijital Oyunların Geliştirilmesinde Kullanılan Programlama Dilleri 71 _xOyun Motorları (Game Engines) 72 _xGrafik İşleme Kütüphaneleri 72 _xDijital Oyunların Türleri 73 _xDijital Oyunların Sınıflandırılması 84 _xDijital Oyunların Derecelendirilmesi 92 _xESRB 92 _xPEGI 96 _xDijital Oyunların Eğitimde Kullanılabilme Potansiyeli 99 _xSonuç 102 _xDeğerlendirme Soruları 103 _xKaynaklar 104 _xBÖLÜM VI _xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARDA ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ ROLLERİ _xGiriş: Eğitimde Öğretmen, Öğrenci Rolleri 106 _xEğitsel Dijital Oyunlarda Öğretmen Rolü 108 _xEğitsel Dijital Oyunlarda Öğrenci Rolü 110 _xEğitsel Dijital Oyunlarda Yönetici Rolü 112 _xSonuç 114 _xDeğerlendirme Soruları 115 _xKaynaklar 116 _xBÖLÜM VII _xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARIN EĞİTSEL ÇIKTILARA ETKİSİ: ARAŞTIRMA KANITLARI _xGiriş 118 _xMotivasyon 119 _xTutum 123 _xBaşarı 125 _x21. Yüzyıl Becerileri 128 _xSonuç 131 _xDeğerlendirme Soruları 131 _xKaynaklar 132 _xBÖLÜM VIII _xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARDA TASARIM SÜRECİ _xGiriş: Tasarım Öğeleri 138 _xKonu Seçimi 138 _xHedef Kitle 139 _xSenaryo Oluşturma 140 _xTeknik Alt Yapı 140 _xGerçek Yaşam Benzerliği 141 _xÖğrenme ve Bağlanma 142 _xOyun Tasarım Modelleri 143 _xDijital Oyun Tabanlı Öğrenme (Dgbl)- Öğretme Modeli (Id) 143 _xEFM (Etkili Öğrenme Ortamı Modeli) 145 _xFıdge Modeli 147 _xDeneyimsel Oyun Modeli 150 _xOyun Nesnesi Modeli 52 _xSarmal Eğitsel Oyun Tasarımı Modeli 155 _xSonuç 158 _xDeğerlendirme Soruları 158 _xKaynaklar 159 _xBÖLÜM IX _xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARDA SENARYO VE HİKAYE KURGULANMASI _xGiriş 162 _xDijital Oyunlarda Niçin Hikâye Olmalı? 163 _xİyi Bir Hikâyenin Özellikleri 163 _xEğitsel Dijital Oyunlarda Motivasyon Aracı Olarak Hikâye Anlatımı 164 _xEğitsel Dijital Oyunlarda Karakter Tasarımı 165 _xAnlatım Tanımlayıcıları 167 _xHikâye Anlatım Yapıları 168 _xHikâye Anlatım Yaklaşımları 169 _xDoğrusal Yaklaşım 169 _xDoğrusal Olmayan Yaklaşım 170 _xOlay Temelli Yaklaşım 172 _xOrtaya Çıkan (Emergent) Yaklaşım 173 _xDinamik Nesne Temelli Yaklaşım 175 _xOyun Senaryosu Temelli Yaklaşım 176 _xSonuç 176 _xDeğerlendirme Soruları 177 _xKaynaklar 178 _xBÖLÜM X _xSANAL DÜNYALAR VE OYUNLARDA SOSYAL ETKİLEŞİMLER _xGiriş 180 _xÜç Boyutlu Sanal Dünyalar: Tanım ve Özellikleri 182 _xDünyadaki Sanal Dünya Örnekleri 185 _xSecond Life 185 _xQuest Atlantis 189 _xSanal Dünyaların İnsan Yaşamındaki Sosyal Boyutu 191 _xSonuç 193 _xDeğerlendirme Soruları 194 _xKaynaklar 195 _xBÖLÜM XI _xEĞİTSEL DİJİTAL OYUN ÖRNEKLERİ _xGiriş 198 _xDijital Oyunların Özellikleri 199 _xEğitsel Bilgisayar Oyunları 200 _xOkul Öncesi Eğitiminde Kullanımı 201 _xMeasure That Animal 202 _xK-12 Seviyesinde Kullanımı 203 _xStation Spacewalk Game 205 _xÜniversite Seviyesinde Kullanımı 206 _xIBM Innov8 2.0 207 _xYetişkin Eğitiminde Kullanımı 209 _xIBM Cityone 210 _xSonuç 212 _xDeğerlendirme Soruları 213 _xKaynaklar 214 _xBÖLÜM XII _xDİJİTAL OYUNLARIN EĞİTİM PROGRAMLARINA ENTEGRASYONU: ENGELLER VE YARDIMCILAR _xGiriş: 21. Yüzyıl Becerileri ve Aktif Öğrenme 216 _xİçerik Öğretiminde Kullanımı 219 _xDil Öğretiminde Kullanımına Örnekler 221 _xMatematik Öğretiminde Kullanımına Örnekler 223 _xFen Öğretiminde Kullanımına Örnekler 224 _xMüzik Eğitiminde Kullanımına Örnekler 226 _xGörsel Sanatlar Eğitiminde Kullanımına Örnekler 226 _xGrup Projesi Olarak Oyun Tasarımı 226 _xEngeller: Teknik Alt Yapı, Öğretmen Eğitimi, Eğitim Programına Uyumu 227 _xSonuç 229 _xDeğerlendirme Soruları 229 _xKaynaklar 230 _xBÖLÜM XIII _xDİJİTAL OYUNLARIN GELECEĞİ _xYapay Zeka 232 _xYapay Zeka Araştırma Alanları 233 _xAnlamsal Ağ 235 _xAnlamsal Ağ Modeli ve Mimarisi 237 _xAnlamsal Ağ Elemanları 237 _xSanal Dünya 238 _xSecond Life Sanal Yaşam Dünyası 240 _xBeden Hareketleriyle Kontrol Edilen Oyunlar 242 _xSloodle 243 _xSonuç 246 _xDeğerlendirme Soruları 247 _xKaynaklar 248 _xBÖLÜM XIV DİJİTAL OYUNLARDA ŞİDDET _xGiriş 251 _xDijital Oyunlarda Şiddeti Anlamak 253 _xOyunlarda Şiddet Bileşenleri ve Şiddet Türleri : 253 _xŞiddet Bileşenleri 253 _xŞiddet Türleri .... 255 _xKodlu Şiddet 255 _xGörsel Şiddet 255 _xAraçsal Şiddet 256 _xDijital Oyunların Şiddet Eğilimini Arttırdığı Yaklaşımı 258 _xDijital Oyunların Şiddet Eğilimini Azalttığı Yaklaşımı 259 _xÇocukları Dijital Oyunlardaki Şiddetten Korumak 260 _xSonuç 261 _xDeğerlendirme Soruları 262 _xKaynaklar 262 _xBÖLÜM XV _xDİJİTAL OYUNLARIN SAĞLIĞA ETKİSİ _xOyun Bağımlılığı 264 _xFiziksel Etkiler 266 _xOlumsuz Psikolojik Etkiler 267 _xAgresif Davranışlar 268 _xİçe Kapanıklık ve Asosyal Yaşam 268 _xOlumlu Etkiler 269 _xSonuç 270 _xDeğerlendirme Soruları 271 _xKaynaklar 272 _xBÖLÜM XVI _xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ _xGiriş 274 _xEğitsel Dijital Oyun İçin Yapılandırman Öğrenme Ortamı Tasarım İlkeleri 275 _xEğitsel Çoklu Ortam _xKullanımı ve Tasarım İlkeleri 276 _xAkademik Uğraşıyı (Engagement) Sağlayan Bilgisayar _xTemelli Etkinliklerin Tasarlanması 278 _xEğitsel Dijital Oyunların Tasarlanması ve Değerlendirilmesinde Önemli İlkeler.... 279 _xEğitsel Dijital Oyun Değerlendirme Formu 282 _xÖzet 285 _xDeğerlendirme Soruları 286 _xKaynaklar 287 _xBÖLÜM XVII _xÖRNEK EĞİTSEL DİJİTAL OYUN TASARIMLARI _xÖrnek 1 290 _xÖrnek 2 294 |
||
650 | 0 | _aTeam learning approach in education. | |
650 | 0 |
_aEducational games _xDesign and construction. |
|
650 | 0 | _aEducational games. | |
650 | 0 | _aGrup öğrenmesi, Eğitimde. | |
650 | 0 |
_aEğitsel oyunlar _xTasarım ve yapım. |
|
650 | 0 | _aEğitsel oyunlar. | |
700 |
_aOcak, Mehmet Akif _eed. _945781 |
||
902 | _a16969 | ||
942 |
_2lcc _cBKS |
||
999 |
_c15003 _d15003 |
||
900 | _bMehmet Faruk Akgül |