000 08439na a2200325 4500
001 17873
003 KOHA_mirakil
005 20220831234840.0
008 170706b tu 000 0
020 _a9786053645153 (pbk.)
040 _aTR-IsBEY
_btur
_dTR-IsBEY
041 _atur
050 _aLB 1029 .G3
_bE35 2013
090 _aLB 1029 .G3 E35 2013
245 1 _aEğitsel dijital oyunlar :
_bkuram, tasarım ve uygulama /
_ceditör Mehmet Akif Ocak.
250 _a1. bs.
260 _aAnkara:
_bPegem Akademi,
_c2013.
300 _a303 s. :
_bres. ;
_c23 cm.
500 _aKaynakça vardır.
520 _aİÇİNDEKİLER
_xÖn Söz iü
_xİçindekiler ix
_xBÖLÜM I
_xTANIMLAR VE TEMEL KAVRAMLAR
_xEğitsel Dijital Oyun Tanımı 2
_xEğitsel Dijital Oyunun Yapısı ve Özellikleri 6
_xEğitsel Dijital Oyun Türleri 8
_xEğitsel Dijital Oyun Kültürü 10
_xEğitsel Dijital Oyun Kültürü Bizlere Ne Vadetmektedir? 11
_xEğitsel Dijital Oyun Nesli 12
_xSonuç 16
_xDeğerlendirme Soruları 17
_xKaynaklar 18
_xBÖLÜM II
_xOYUNLA İLGİLİ TARİHSEL GELİŞİM VE YAKLAŞIMLAR
_xÇocuklar Neden Oyun Oynar? 20
_xOyunların Tarihsel Gelişimi 23
_xDijital Oyunlar 24
_xEğitsel Oyunlar 27
_xEğitsel Dijital Oyunlar 29
_xSonuç 30
_xDeğerlendirme Sorulan 31
_xKaynaklar 31
_xBÖLÜM III
_xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARLA İLGİLİ KURAMSAL ÇERÇEVE
_xSosyal Yapılandırman Öğrenme (Vygotsky) 34
_xYakınsal Gelişim Alanı 35
_xSosyal Yapılandırmacı Öğrenme 'de Ortam Tasarımı 36
_xSosyal Öğrenme İle ilgili Engeller 37
_xAktif Öğrenme 39
_xMotivasyon (Flow Kuramı) 42
_xMotivasyon Süreci 43
_xMotivasyon Türleri 44
_xİçsel ve Dışsal Motivasyonun Kaynakları 45
_xSonuç 46
_xDeğerlendirme Soruları 47
_xKaynaklar 48
_xBÖLÜM IV
_xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARIN EĞİTİMDE KULLANIMI
_xDijital Oyun Algısındaki Değişimler 50
_xDijital Oyunların Yararları 54
_xDijital Oyunların Bilişsel Sürece Etkisi 55
_xDijital Oyunların Motivasyona Etkisi 57
_xDijital Oyun Temelli Öğrenme 58
_xSadece Oynamak İçin Değil, Artık Öğrenmek İçin 59
_xDijital Oyun Temelli Öğrenmenin Vadettikleri 60
_xDijital Oyun Temelli Öğrenmenin Dezavantajları 61
_xAlanyazın İncelemesi Dijital Bilgisayar Oyunları Hakkında Ne Diyor? 62
_xDijital Yerli, Dijital Göçmen 64
_xTelevizyon mu Dijital Oyun mu: "Oynama", "İzlemeye Karşı 64
_xYansıtıcı Öğrenme ve Eleştirel Düşünme:
_xDijital Bilgisayar Oyunlarında Mümkün mü? 65
_xSonuç 66
_xDeğerlendirme Soruları 66
_xKaynaklar 67
_xBÖLÜM V
_xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARIN TEKNOLOJİSİ, TÜRLERİ, SINIFLANDIRILMASI, DERECELENDİRİLMESİ VE EĞİTİMDE
_xKULLANILABİLME POTANSİYELİ
_xDijital Oyunların Teknolojisi 70
_xDijital Oyunların Geliştirilmesinde Kullanılan Programlama Dilleri 71
_xOyun Motorları (Game Engines) 72
_xGrafik İşleme Kütüphaneleri 72
_xDijital Oyunların Türleri 73
_xDijital Oyunların Sınıflandırılması 84
_xDijital Oyunların Derecelendirilmesi 92
_xESRB 92
_xPEGI 96
_xDijital Oyunların Eğitimde Kullanılabilme Potansiyeli 99
_xSonuç 102
_xDeğerlendirme Soruları 103
_xKaynaklar 104
_xBÖLÜM VI
_xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARDA ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ ROLLERİ
_xGiriş: Eğitimde Öğretmen, Öğrenci Rolleri 106
_xEğitsel Dijital Oyunlarda Öğretmen Rolü 108
_xEğitsel Dijital Oyunlarda Öğrenci Rolü 110
_xEğitsel Dijital Oyunlarda Yönetici Rolü 112
_xSonuç 114
_xDeğerlendirme Soruları 115
_xKaynaklar 116
_xBÖLÜM VII
_xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARIN EĞİTSEL ÇIKTILARA ETKİSİ: ARAŞTIRMA KANITLARI
_xGiriş 118
_xMotivasyon 119
_xTutum 123
_xBaşarı 125
_x21. Yüzyıl Becerileri 128
_xSonuç 131
_xDeğerlendirme Soruları 131
_xKaynaklar 132
_xBÖLÜM VIII
_xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARDA TASARIM SÜRECİ
_xGiriş: Tasarım Öğeleri 138
_xKonu Seçimi 138
_xHedef Kitle 139
_xSenaryo Oluşturma 140
_xTeknik Alt Yapı 140
_xGerçek Yaşam Benzerliği 141
_xÖğrenme ve Bağlanma 142
_xOyun Tasarım Modelleri 143
_xDijital Oyun Tabanlı Öğrenme (Dgbl)- Öğretme Modeli (Id) 143
_xEFM (Etkili Öğrenme Ortamı Modeli) 145
_xFıdge Modeli 147
_xDeneyimsel Oyun Modeli 150
_xOyun Nesnesi Modeli 52
_xSarmal Eğitsel Oyun Tasarımı Modeli 155
_xSonuç 158
_xDeğerlendirme Soruları 158
_xKaynaklar 159
_xBÖLÜM IX
_xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARDA SENARYO VE HİKAYE KURGULANMASI
_xGiriş 162
_xDijital Oyunlarda Niçin Hikâye Olmalı? 163
_xİyi Bir Hikâyenin Özellikleri 163
_xEğitsel Dijital Oyunlarda Motivasyon Aracı Olarak Hikâye Anlatımı 164
_xEğitsel Dijital Oyunlarda Karakter Tasarımı 165
_xAnlatım Tanımlayıcıları 167
_xHikâye Anlatım Yapıları 168
_xHikâye Anlatım Yaklaşımları 169
_xDoğrusal Yaklaşım 169
_xDoğrusal Olmayan Yaklaşım 170
_xOlay Temelli Yaklaşım 172
_xOrtaya Çıkan (Emergent) Yaklaşım 173
_xDinamik Nesne Temelli Yaklaşım 175
_xOyun Senaryosu Temelli Yaklaşım 176
_xSonuç 176
_xDeğerlendirme Soruları 177
_xKaynaklar 178
_xBÖLÜM X
_xSANAL DÜNYALAR VE OYUNLARDA SOSYAL ETKİLEŞİMLER
_xGiriş 180
_xÜç Boyutlu Sanal Dünyalar: Tanım ve Özellikleri 182
_xDünyadaki Sanal Dünya Örnekleri 185
_xSecond Life 185
_xQuest Atlantis 189
_xSanal Dünyaların İnsan Yaşamındaki Sosyal Boyutu 191
_xSonuç 193
_xDeğerlendirme Soruları 194
_xKaynaklar 195
_xBÖLÜM XI
_xEĞİTSEL DİJİTAL OYUN ÖRNEKLERİ
_xGiriş 198
_xDijital Oyunların Özellikleri 199
_xEğitsel Bilgisayar Oyunları 200
_xOkul Öncesi Eğitiminde Kullanımı 201
_xMeasure That Animal 202
_xK-12 Seviyesinde Kullanımı 203
_xStation Spacewalk Game 205
_xÜniversite Seviyesinde Kullanımı 206
_xIBM Innov8 2.0 207
_xYetişkin Eğitiminde Kullanımı 209
_xIBM Cityone 210
_xSonuç 212
_xDeğerlendirme Soruları 213
_xKaynaklar 214
_xBÖLÜM XII
_xDİJİTAL OYUNLARIN EĞİTİM PROGRAMLARINA ENTEGRASYONU: ENGELLER VE YARDIMCILAR
_xGiriş: 21. Yüzyıl Becerileri ve Aktif Öğrenme 216
_xİçerik Öğretiminde Kullanımı 219
_xDil Öğretiminde Kullanımına Örnekler 221
_xMatematik Öğretiminde Kullanımına Örnekler 223
_xFen Öğretiminde Kullanımına Örnekler 224
_xMüzik Eğitiminde Kullanımına Örnekler 226
_xGörsel Sanatlar Eğitiminde Kullanımına Örnekler 226
_xGrup Projesi Olarak Oyun Tasarımı 226
_xEngeller: Teknik Alt Yapı, Öğretmen Eğitimi, Eğitim Programına Uyumu 227
_xSonuç 229
_xDeğerlendirme Soruları 229
_xKaynaklar 230
_xBÖLÜM XIII
_xDİJİTAL OYUNLARIN GELECEĞİ
_xYapay Zeka 232
_xYapay Zeka Araştırma Alanları 233
_xAnlamsal Ağ 235
_xAnlamsal Ağ Modeli ve Mimarisi 237
_xAnlamsal Ağ Elemanları 237
_xSanal Dünya 238
_xSecond Life Sanal Yaşam Dünyası 240
_xBeden Hareketleriyle Kontrol Edilen Oyunlar 242
_xSloodle 243
_xSonuç 246
_xDeğerlendirme Soruları 247
_xKaynaklar 248
_xBÖLÜM XIV DİJİTAL OYUNLARDA ŞİDDET
_xGiriş 251
_xDijital Oyunlarda Şiddeti Anlamak 253
_xOyunlarda Şiddet Bileşenleri ve Şiddet Türleri : 253
_xŞiddet Bileşenleri 253
_xŞiddet Türleri .... 255
_xKodlu Şiddet 255
_xGörsel Şiddet 255
_xAraçsal Şiddet 256
_xDijital Oyunların Şiddet Eğilimini Arttırdığı Yaklaşımı 258
_xDijital Oyunların Şiddet Eğilimini Azalttığı Yaklaşımı 259
_xÇocukları Dijital Oyunlardaki Şiddetten Korumak 260
_xSonuç 261
_xDeğerlendirme Soruları 262
_xKaynaklar 262
_xBÖLÜM XV
_xDİJİTAL OYUNLARIN SAĞLIĞA ETKİSİ
_xOyun Bağımlılığı 264
_xFiziksel Etkiler 266
_xOlumsuz Psikolojik Etkiler 267
_xAgresif Davranışlar 268
_xİçe Kapanıklık ve Asosyal Yaşam 268
_xOlumlu Etkiler 269
_xSonuç 270
_xDeğerlendirme Soruları 271
_xKaynaklar 272
_xBÖLÜM XVI
_xEĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
_xGiriş 274
_xEğitsel Dijital Oyun İçin Yapılandırman Öğrenme Ortamı Tasarım İlkeleri 275
_xEğitsel Çoklu Ortam
_xKullanımı ve Tasarım İlkeleri 276
_xAkademik Uğraşıyı (Engagement) Sağlayan Bilgisayar
_xTemelli Etkinliklerin Tasarlanması 278
_xEğitsel Dijital Oyunların Tasarlanması ve Değerlendirilmesinde Önemli İlkeler.... 279
_xEğitsel Dijital Oyun Değerlendirme Formu 282
_xÖzet 285
_xDeğerlendirme Soruları 286
_xKaynaklar 287
_xBÖLÜM XVII
_xÖRNEK EĞİTSEL DİJİTAL OYUN TASARIMLARI
_xÖrnek 1 290
_xÖrnek 2 294
650 0 _aTeam learning approach in education.
650 0 _aEducational games
_xDesign and construction.
650 0 _aEducational games.
650 0 _aGrup öğrenmesi, Eğitimde.
650 0 _aEğitsel oyunlar
_xTasarım ve yapım.
650 0 _aEğitsel oyunlar.
700 _aOcak, Mehmet Akif
_eed.
_945781
902 _a16969
942 _2lcc
_cBKS
999 _c15003
_d15003
900 _bMehmet Faruk Akgül