Dünyada ve Türkiye'de e-ihracat uygulamaları / İbrahim Kırcova
Language: Turkish Series: ; no.Publication details: İstanbul : İstanbul Ticaret Odası, 2010Description: 184 p. : ill., tables ; 24 cmISBN:- 9789944606011
- HF 5548.32 .K56 2010
Item type | Current library | Call number | Status | Notes | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | HF 5548.32 .K56 2010 (Browse shelf(Opens below)) | Available | BAĞIŞLAYAN: Şenay Yalçın. | 00010614 | |
![]() |
Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | HF 5548.32 .K56 2010 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 00023178 |
Kaynakça vardır.
İÇİNDEKİLER Şekiller Listesi 8 Tablolar Listesi 9 Sunuş 11 Önsöz 13 Birinci Bölüm 15 1. Dünyada ve Türkiye'de Ticarette İnternetin Kullanımı 15 1.1. Dünya Ticaretinde Gelişmeler 15 1.2. İhracatta İnternet Kullanımı 17 1.3. e-İhracatta Başarılı Uygulamalar 19 1.3.1. Dünyada e-Dış Ticaretin Durumu 20 1.3.2. Asya Pasifik Ülkeleri 22 1.3.3. Latin Amerika 26 1.3.4. Afrika Ülkeleri 27 1.3.5. Diğer Bölgeler 27 1.3.6 e-Dış Ticareti Destekleyen Web Siteleri 29 1.3.6.1. Toptancı Portalı Alibaba.com 30 1.3.6.1.1. İşlem Süreçleri 36 1.3.6.1.2. Alibaba.com'da e-Ticaret Faaliyetleri 38 1.3.6.2. Kore e-Ticaret Portalları 42 1.3.6.3. Worldbid Kanada e-Ticaret Portalı (Kanada) 48 1.3.6.4. Tayland e-Gümrük Sistemi 50 1.4. Türkiye'nin İhracatında Meydana Gelen Gelişmeler 53 1.4.1. Türkiye'de e-Ticaretin Gelişimi 58 1.4.2. Türkiye'de e-İhracatı Destekleyen Kurumlar 59 1.4.2.1 İhracatı Geliştirme Merkezi 59 1.4.2.2 Dış Ticaret Müsteşarlığı 61 İkinci Bölüm 65 2. e-İhracat Süreçlerinin İşleyişi 65 2.1. Şirketlerin Web Üzerinde Görünmesi 65 2.2. Geleneksel Süreçlerden e-İhracata Geçiş 67 2.3. İhracat İşlemlerinde İnternet Kullanımı 72 2.4. Web Teknolojilerinin Gelişimi 73 2.4.1. Web 1.0 Uygulamaları 74 2.4.2. Web 2.0 Uygulamaları 74 2.4.3 Web 3.0 Uygulamaları 75 2.5. Web Sitesi Yönetimi 76 2.5.1. Web Sitesinin Alan Adının Seçilmesi 76 2.5.2. Web Sitesinin İnternette Görünmesi 81 2.5.3. Web Sitesinin Kurulması 82 2.5.3.1. Tanıtım Amaçlı Web Sitelerinin Kurulması 83 2.5.3.2. İhracat Pazarlaması Amaçlı Web Sitelerinin Kurulması 84 2.5.4. Web Sitesinin Sahip Olması Gereken Temel Özellikler 86 2.5.4.1. Zengin İçerik 86 2.5.4.2. Sürekli Güncelleme 89 2.5.4.3. Görsel Zenginlik 90 2.5.4.4. Site Mimarisi 91 2.5.4.5. Etkileşim (İnteraktivite) 93 2.5.5. Arama Motorlarına Kayıt 94 2.5.6. Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization) 95 2.6. İhracat Pazar Araştırması 99 2.6.1. İnternette İkincil Pazarlama Araştırması 101 2.6.1.1. İnternette İkincil Pazarlama Araştırması Türleri 102 2.6.1.2. İnternette Pazarlama Araştırmasının Araçları 104 2.6.1.3. Kolaylaştırıcı Araç Olarak Arama Motorları 106 2.6.1.4. Arama Motorlarının Fonksiyonları 107 2.6.1.5 İnternette Pazarlama Araştırması Süreci 110 2.6.1.6. İkincil Pazarlama Araştırmalarında Veri Kaynaklan.... 113 2.6.2. Birincil Pazarlama Araştırmaları 116 2.6.2.1. İnternet Üzerinde Uzmanlarla Görüşmeler, Tartışma Grupları 119 2.7. İhracat Pazarlarında Reklam Uygulamaları 120 2.7.1. Banner Reklamlar 120 2.7.1.1. Banner Yapmanın Kuralları 121 2.7.2. Küçük Ekran (Pop-up) 122 2.7.3. Intersitial (Tam Ekran) 122 2.7.4. Sponsorluklar 123 2.7.5. Elektronik Posta Reklamları 123 2.7.6. Bloglar 124 2.7.7. İnternet Reklamcılığının Avantajları 124 2.7.8. İnternet Reklamcılığının Dezavantajları 125 2.8. Elektronik Pazar Yerleri 125 2.8.1. Tedarik Pazar Yerleri 128 2.8.2. Dikey Pazar Yerleri 129 2.8.3. Yatay Pazar Yerleri (e-İş Portalları) 134 2.8.4. Elektronik Pazar Yerlerinin Özellikleri 135 2.8.4.1. Performans ve Ölçeklenebilirlik 136 2.8.4.2. Uçtan Uca Uygulamalar Fonksiyonu 137 2.8.4.3. Esneklik ve Yönetilebilirlik 138 2.8.5. Elektronik Pazar Yerlerinin İşlevleri 141 2.8.6. Elektronik Pazar Yerlerinin Taşıdığı Riskler 142 2.8.7. Elektronik Pazar Yerlerine Ödenecek Ücretler 144 Üçüncü Bölüm 147 3. Kobilerde İnternet Teknolojilerinin Kullanımı 147 3.1. Araştırmanın Kapsamı 147 3.2. Örnek Karakteristikleri 147 3.3. İnternet Kullanım Özellikleri ve İnternete İlişkin Tutumlar 150 3.3.1. Web Sayfası Kullanım Özellikleri 150 3.3.2. İnternet Kullanım Özellikleri 151 3.3.3. İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlar 152 3.4. İhracat Uygulamalarında İnternet Teknolojilerinin Kullanımı 160 3.5. İnternet Kullanım Derecesi ve İnternete İlişkin Tutumların Karşılaştırılması 162 3.6. Sektörler Açısından İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlar Arasındaki Farklılıklar 168 3.6.1. İnternetin Finansal Faydalarına İlişkin Tutumlar Arasındaki Farklar 168 3.6.2. İnternetin Operasyonel Faydalarına İlişkin Tutumlar Arasındaki Farklar 169 3.7. Sektörler Açısından İhracat İşlemlerinde İnternet Kullanımına İlişkin Tutum Farklılıkları 171 3.8. Anket Çalışmasına İlişkin Genel Çıkarımlar 173 Sonuç 175 Kaynakça 177