Promosyon kültürü : reklam, ideoloji ve sembolik anlatım / Andrew Wernick ; çev. Osman Akınhay
Publication details: Ankara : Bilim ve Sanat Yayınları, 1996.Description: 310 s. ; 20 cmISBN:- 9757298239
- HF5821 .W47 1996
Item type | Current library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|
![]() |
Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | HF5821 .W47 1996 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 00009403 |
Browsing Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
||
HF5821 .F53 2007 Reklam ve karikatür / | HF 5821 .K63 2004 Reklam ve halkla ilişkilerde hedef kitle / | HF5821 .P45 K387 2019 Kavram ve kuramlarıyla reklam/ | HF5821 .W47 1996 Promosyon kültürü : reklam, ideoloji ve sembolik anlatım / | HF5821 .W5519 2000 Reklamların dili : reklamlarda anlam ve ideoloji | HF 5822 .A63 2014 Hidden persuasion : 33 psychological influence techniques in advertising / | HF 5822 .F47 A38 2014 The advertising effect how to change behaviour : 100% fresh ideas, just add action / |
Kaynakça ve dizin vardır. Kitabın özgün adı : Promotional culture : advertising, ideology, and symbolic expression
ÖNSÖZ 7 I. METALARINİMAJLAŞTIRILMASI 11 Bir Eser ve Onun ikizi 11 Promosyon Metası 20 Üretim/Tanıtım/Tasarım: Wedgwood Matrisi 30 II. İDEOLOJİ OLARAK REKLAM 43 Beyaz Sabun 43 Satış Reklamı 51 İdeolojik Boyut: Bir Model 57 Ürün ve Anlamı 60 Ego ve Ürün: İstekler ve İhtiyaçlar 63 Ego ve Sembolik Alan: İdeoloji ile Kültürel Kod 67 Reklamcılığın Önyargısı 74 III. CİNSİYETİN (YENİDEN) İMAJLAŞTIRILMASI: ERKEKLER ÖRNEĞİ 81 Cinsiyet Kodunun Sarsılması 81 Savaştan Sonraki Reklâmlarda Erkekler: Eşitliğe Doğru 85 Erkekler ve Diğerleri 86 Kozmik Adam 89 Erkek Cinselliği 95 Aynadaki Erkek 102 IV. TEKNOLOJİNİN (YENİDEN) İMAJLAŞTIRILMASI: OTOMOBİLLER ÖRNEĞİ 109 "İlerleme"nin İlerlemesi 109 Simgeler Olarak Otomobiller 113 Roketin Yükselişi ve Düşüşü 122 "Yüksek Teknoloji" 128 Geri Gelen Geçmiş 133 Bugünün Otomobilleri 141 V. REKLAM MEDYASI VE TANITIM GİRDABI 143 Metinlerarası Promosyon 143 Sarı Çocuk 148 Kültürel Açıdan Kendi Promosyonunu Yapma Yolları 159 Sonu Olmayan Promosyon 180 VI. PROMOSYON POLİTİKASI 189 Polonya'da Bir Seçim Afişi 189 Politik Promosyonun Yükselişi 202 Ekonomik Demokrasi Kuramının Tamamlanması 219 George Bush Disneyland'da 226 VII. PROMOSYON ÜNİVERSİTESİ 233 Fonlann Arttırılması 233 Öğrenci Kapma Rekabeti 241 Notlar ve Krediler 250 Mesleki Özgeçmiş 255 Meta Promosyonu 261 Kitap Ticareti 264 Eleştiri ve Reform 269 VIII. GÜNÜMÜZ KÜLTÜRÜNDE PROMOSYONUN DURUMU 273 Promosyon Kategorisi 273 Kültürel Bir Durum Olarak Promosyon 281 Çıkış Yolu? 293 KAYNAKÇA 299 DİZİN 307