Amazon cover image
Image from Amazon.com
Custom cover image
Custom cover image

Kitle iletişim kuramları : egemen ve eleştirel yaklaşımlar / Levent Yaylagül

By: Language: Turkish Series: ; 18.Publication details: İstanbul : Dipnot Yayınları, 2010. Edition: 3.bsDescription: 190 s. ; 21 cmISBN:
  • 9789759051211
Subject(s): LOC classification:
  • P96 .Y39 2010
Summary: ÖNSÖZ ' 5
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Barcode
Books Books Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi P96 .Y39 2010 (Browse shelf(Opens below)) Available 00009265

Kaynakça vardır.

ÖNSÖZ ' 5 GİRİŞ 7 I. BÖLÜM 9 Egemen Yaklaşımlar 9 1. Toplum ve İletişim 9 2. Yüzyüze İletişimden Kitle İletişimine 12 3. İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişiminin Ana Hatları 18 4. Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarında Farklı 23 Yönelimler 23 5. Egemen (Ana-akım) İletişim Çalışmalarının 30 Gelişimi 30 A. Ana Akım Yaklaşımlarca Geliştirilen Temel Kuramlar 45 1. Propaganda lUyarıcı-Tepki I Sihirli Mermi/ 45 Hipodermik İğne Modeli 45 2 Shanon ve IVeaver'ın Enfonnasyon Kuramı 47 B. İletişimle İlgili İlk Alan Araştırmaları ve "İki Aşamalı Akış " Modeli 49 C. Deneye Dayalı Olarak Geliştirilen Psikolojik Kuramlar 50 1. Festinger'in Bilişsel Uyum Kuramı 50 2. ABX Denge Modeli 51 3. Westley-MacLean'ın Aracılanmış İletişim Modeli 53 D. İletişime Sosyolojik Yaklaşım: Riley ve Riley Modeli 55 E. İletişime Teknolojik Yaklaşımlar 60 1. H. A. Innis'inYaklaşımı 60 2. M. McLuhan'ın Yaklaşımı 61 F. Diğer Kuram ve Yaklaşımlar 62 /. Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı 62 2. Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı 64 3. Gündem Belirleme 68 4. Suskunluk Sarmalı 71 5. Eşik Bekçiliği Modeli 72 6. Bilgi Eksikliği Hipotezi 73 7. Bağımlılık Kuramı 74 8. Modernleşme Kuramları ve 'Yeniliklerin Yayılması" 74 Modeli 74 9. Kitle iletişimi ve Kitle Kültürü/ Popüler Kültür II. BÖLÜM 81 1 Eleştirel Yaklaşımlar 81 İletişim Araçlarını Kültürel ve İdeolojik Aygıtlar Olarak Gören Yaklaşımlar 84 A. Frankfurt Okulu 84 1. Walter Benjamin 87 2. T. Adomo ve M. Horkheimer 88 3. H. Marcuse 91 4. J. Habermas 94 B. Gramsci ve "Hegemonya" 96 C. Althusser ve "Devletin İdeolojik Aygıtları" 102 D. Yapısalcı Dilbilim ve Göstergebilim 106 1. Ferdinand de Saussure 106 l.Claude Levi-Strauss 107 3. Roland Barthes 108 E.İngiliz Kültürel İncelemeleri ve Stuart Hail 111 2. İletişimin Ekonomi Politiği 123 A. Ekonomi Politiğin Konusu ve Yöntemi 123 B. İletişimin ve Kültürün Ekonomi Politiği 127 C.Amerika'da Ekonomi Politik Yaklaşım 138 1. Herbert Schiller: Amerikan İmparatorluğu 'nun 139 Hegemonyası 139 2. Dallas Smythe: Reklamlar ve İzleyici Emtiasının 144 Üretimi 144 3. Herman ve Chomsky: Haber Medyasının Ekonomi PolitiğiH9 D. Avrupa'da Ekonomi Politik Geleneği 159 1. P. Golding ve G Murdock 159 2. N. Gamham 161 3 A. Mattelart 164 m. BÖLÜM 165 1. Küreselleşme ve İletişim 165 2. Küreselleşmenin İdeolojik Boyutu ve Eleştirisi 174 KAYNAKÇA 181

Share