Kişilerarası iletişim : bilgiler - etkiler - engeller / Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli
Language: Turkish Series: ; 1360. | Nobel yayınlarıPublication details: Ankara : Nobel, 2008Description: x+245 s. ; 24 cmISBN:- 9786053951599
- BF 637 .C45 G8 2008
Item type | Current library | Call number | Copy number | Status | Notes | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | BF 637 .C45 G8 2008 (Browse shelf(Opens below)) | k.3 | Available | BAĞIŞLAYAN: Buse Haydaroğlu. | 00011447 | |
![]() |
Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | BF 637 .C45 G8 2008 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 00009210 | |||
![]() |
Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | BF 637 .C45 G8 2008 (Browse shelf(Opens below)) | k.2 | Available | 00009211 |
Browsing Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
||
BF 637 .C45 E78 2010 Halkla ilişkilerin iletişim öznesi : empati / | BF 637 .C45 G8 2008 Kişilerarası iletişim : bilgiler - etkiler - engeller / | BF 637 .C45 G8 2008 Kişilerarası iletişim : bilgiler - etkiler - engeller / | BF 637 .C45 G8 2008 Kişilerarası iletişim : bilgiler - etkiler - engeller / | BF 637 .C45 G819 2003 İletişim mi? kolay! / | BF 637 .C45 G87 2015 Kişilerarası iletişim : bilgiler-etkiler-engeller / | BF 637 .C45 G878 2008 İletişim Becerileri : Anlamak - Anlatmak - Anlaşmak / |
Kaynakça ve dizin vardır.
TEMEL İLETİŞİM BİLGİLERİ I. İLETİŞİMİN AMACI VE ÖNEMİ 1 II. İLETİŞİM KAVRAMI 5 A. İletişimin Tanımı 5 B. İletişim Süreci ve Öğeleri 8 1. Kaynak ve özellikleri 9 2. Mesaj ve Özellikleri 11 3. Kanal ve Özellikleri 13 4. Alıcı ve Özellikleri 14 5. Geribildirim 15 6. İleribildirim 16 7. Gürültü 17 8. Ortak Deneyim/Yaşam Alanı 20 9. Ortam/Bağlam 21 C İLETİŞİM TÜRLERİ 23 D. İLETİŞİM MODELLERİ VE TEORİLERİ 32 . 1. Aristo İletişim Modeli 32 2. Laswell İletişim Modeli (Lasvvell Formülü) 34 3. Shannon ve VVeaver İletişim Modeli (Shannon ve VVeaver Matematik Modeli) 36 4. Nevvcomb İletişim Modeli (Newcomb ABX Modeli) 38 5. Osgood&Schramm İletişim Modeli (Osgood&Schramm Dairesel Modeli) 39 6. Gerbner İletişim Modeli 40 7. BERLO İletişim Modeli (Berlo'nun SMCR Modeli) 42 8. Dance İletişim Modeli (Dance Sarmal İletişim Modeli) 44 YARARLANILAN KAYNAKLAR 45 KİŞİLERARASI İLETİŞİM I. KİŞİLERARASI İLETİŞİM KAVRAMI 49 II. KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİ VE UNSURLARI 57 A. Kaynak ve Alıcı 58 B. Kodlama-Kodaçma 58 C Yeterlilik 59 D. Mesajlar 59 E. Geribildirim 60 1. Pozitif-Negatif Geribildirim 60 2. Hemen-Gecikmiş Geribildirim 60 3. Düşük Kontrol-Yüksek Kontrol Geribildirim 61 4. Eleştirel-Destekleyici Geribildirim 61 F. İleribildirim 61 G. Kanal 62 H. Gürültü 62 I. Ortam 63 J. Etkiler 63 K. Etik 64 III. KİŞİLERARASI İLETİŞİM YAKLAŞIMLARI 64 A. Durumsal Yaklaşım 64 B. Gelişimsel Yaklaşım 67 IV. KİŞİLERARASI İLETİŞİM VARSAYIMLARI 69 V. KİŞİLERARASI İLETİŞİM FONKSİYONLARI 73 VI. KİŞİLERARASI İLETİŞİM TEORİLERİ 77 A. Fonksiyonel Teori (Interpersonal of Functional Communication Theory) 77 B. İlişkisel İletişim Teorisi (Relational Communication Theory) 78 C. Karşılıklı Anlam Yönetimi (Coordinated Management of Meaning) ....79 D. İletişim Yeterliliği Teorisi (Communication Competence Theory) 81 E. İlişkisel Diyalektik Teorisi (Relational Dialectics Theory) 82 F. Sosyal Alışveriş Teorisi (Social Exchange Theory) 82 G. Sosyal Nüfuz Teorisi (Social Penetration Theory) 83 H. Belirsizlik Azaltma Teorisi (Uncertainty Reduction Theory) 86 I. Bağlılık Teorisi (Attachment Theory) 88 İ. Atıf Teorisi (Attribuiton Theory) 89 J. Temel Kişiler arası İlişkiler Oryantasyonu (Fundamental Interpersonal Relationship Orientation) (FİRO) 90 YARARLANILAN KAYNAKLAR 92 SÖZLÜ (SÖZEL) İLETİŞİM I. KONUŞMA KAVRAMI 95 II. DİL KAVRAMI 100 A. Dilin Özellikleri ve İşlevleri 104 III. SÖZLÜ İLETİŞİM KAVRAMI 106 A. Sözlü İletişim Biçimleri/Tarzları 109 1. Doğrudan ve Dolaylı Sözel İletişim Tarzı 110 2. Kişisel ve Bağlamsal Sözel İletişim Tarzı 111 3. Ayrıntılı ve Öz Sözel İletişim Tarzı 111 4. Araçsal ve Etkisel Sözel İletişim Tarzı 111 5. Onaylayan ve Onaylamayan Sözel İletişim Tarzı 112 6. Dışlayan ve Dahil Eden Sözel İletişim Tarzı 113 7. Kendine ve Diğer Kişilere Odaklı Sözel İletişim Tarzı 113 8. Destekleyici ve Savunucu Sözel İletişim Tarzı 114 9. Aşağılayıcı Sözel İletişim Tarzı 115 10. Övücü Sözel İletişim Tarzı 115 11. Eleştirel Sözel İletişim Tarzı 116 B. Sözlü İletişimde Etkinliği Engelleyen Faktörler 117 1. Genelleme 117 2. Kutuplaşma 118 3. Statik Değerlendirme 118 4. Soyut Dil 119 5. Anlam Çıkarma 119 6. Rastgele Seçmek 120 IV.SÖZLÜ VE SÖZSÜZ MESAJLARIN ETKİLEŞİMİ 120 YARARLANILAN KAYNAKLAR 124 SÖZSÜZ İLETİŞİM I. SÖZSÜZ İLETİŞİM KAVRAMI 127 II. SÖZSÜZ İLETİŞİMİN İŞLEVLERİ 132 III. SÖZSÜZ İLETİŞİMİN BOYUTLARI 136 A. Fiziksel Görünüş (Physical Apperance) 137 1. İlk İzlenim ve Görünüş 137 2. Saç . 140 3. Giyim Tarzı 141 4. Aksesuarlar 142 B. Yüz ve Göz Davranışı (Face And Eye Behavior) 143 1. Yüz Davranışı 143 2. Göz Davranışı 154 C. Beden Hareketleri ve Jestler (Movement And Gestures) 164 1. Beden Duruşu (Posture) 164 2. Jestler 168 D. Ses Davranışı/Dil Ötesi (Vocal Behavior) 194 E. Alan(Space) 200 YARARLANILAN KAYNAKLAR 206 KİŞİLERARASI İLETİŞİM ENGELLERİ I. ÖNYARGI/KALIPYARGI 210 II. TEKTİPLEŞTİRME/STREOTİPLEŞTİRME 214 III. DİLSİZ BİLGİLENME VE "HALO" ETKİSİ 217 IV. VARSAYILAN KİŞİLİK TEORİSİ 219 V. ÖZELLİK ATFETME 220 VI. KEHANET TEORİSİ 221 VII. KALIPLAŞMIŞ DÜŞÜNCE 223 VIII. SUÇLAMAK 224 IX. ZİHİN OKUMA 225 X. FİLTRELEME 226 XI. DEĞİŞTİRME ÇABASI 227 XII. KUTUPLARDA DÜŞÜNMEK 228 XIII. AÇI SADAKATİ 229 XIV. KİŞİSELLEŞTİRME 230 XV. ETİKETLEME 230 XVI. DİLDE BELİRSİZLİK 231 XVII. ÖRTÜLÜ ANLAMLAR 234 XVIII. SAVUNUCULUK 235 YARARLANILAN KAYNAKLAR 241 BİTİRİRKEN 243 İNSAN İLİŞKİLERİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN 245