Varlık ve tapınak : eski Yunan tapınağının kavramsal inşası üzerine arkitektonik bir deneme / R. Eser Kortanoğlu.
Language: Turkish Publication details: Ankara : Bilgin Kültür Sanat Yayınları, 2018.Description: xi, 234 s. : res., 20 cmISBN:- 9786059636339 (pbk.)
- Eski Yunan tapınağının kavramsal inşası üzerine arkitektonik bir deneme
- NA 275 .K67 2018
Item type | Current library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|
![]() |
Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | NA 275 .K67 2018 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 00018021 |
Browsing Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
||
NA209.5 .B33 2020 İdeal kent arayışında mimari ütopyalar/ | NA 210 .T67 2012 Kentler ve taşlar / | NA 212 .A39 2016 Tarih öncesi ve ilk çağ mimarlığı / | NA 275 .K67 2018 Varlık ve tapınak : eski Yunan tapınağının kavramsal inşası üzerine arkitektonik bir deneme / | NA 310 .A48 2009 İstanbul'un 100 Roma, Bizans eseri / | NA 370 O97 2016 Bizans'ın yapı ustaları / | NA 680 G86 2010 Modern mimarlığın 100 yıllık gelişimi / |
Kaynakça ve dizin vardır.
Arkeoloji araştırmalarım esnasında, inanılırlığı sorgulanmayan, evrensel seviyede "bilimsel" gözüken birçok "keskin ifadenin" aslında oldukça sezgisel, romantik ve keyfi kanılara dayandığını gözlemledim. Batı'nın kültür tarihi ve arkeoloji disiplininde, özellikle 19. yüzyıl ve 20. yüzyılın ilk yarısında, sanki bir "yapının" öyle olmasını istediği için, belirgin anlatım şemalarının hakikat kabul edildiğini, bu epistemenin de terminolojisi modernize edilerek günümüze değin döngüsel bir şekilde tekrar edildiğini "hissettim". Hissettim dememin nedeni bu kadar uzun zamandır tekrar edilen kavramların artık akıldan ziyade bilinçdışında aldıkları konumlardır. Ben bu tür sezgisel-keyfi anlatılara (ki alt katmanlarında kosmos adı verilmiş düzenle ilgili sürekli söylem üretiyor veya sorun çözüyorlar) "Klasik Paradigma" diyorum. Klasik Paradigma, özellikle MÖ sekizinci yüzyıldan itibaren görünürlük kazanmış ve devamlı olarak geliştirilmiş bir sosyo-kültürel forma dayanıyor. Bu çalışmada temelde klasik paradigma dediğim "şey"in varoluş düzlemine, söylemlerine ve izlerine "Eski Yunan Dinsel Mimarisi" üzerinden dokunmak istedim.