İç denetim ve iç kontrol değerleme rehberi / F. Münevver Yılancı.
Language: Turkish Series: ; 651Publication details: İstanbul: Detay Yayıncılık, 2015.Edition: 3. bsDescription: 254 s. : 24 cmISBN:- 9786059189026 (pbk.)
- HF 5668.25 Y55 2015
Item type | Current library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|
![]() |
Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | HF 5668.25 Y55 2015 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 00015999 |
Browsing Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
||
HF5668.25 .K3683 2021 Kamuda denetim: kurumlar, yöntemler, uygulamalar/ | HF 5668.25 M47 2012 Meslekte mükemmelliğin küresel paydaşı : Türkiye İç Denetim Enstitüsü / | HF 5668.25 .P44 2019 Modern iç denetim : güncel iç denetim uygulamaları / | HF 5668.25 Y55 2015 İç denetim ve iç kontrol değerleme rehberi / | HF5679 .A48 2003 Bilgisayarlı muhasebe : artık daha kolay, resimli ve örnek olaylarla | HF5679 .L39 2007 Bilgisayarlı muhasebe (I-II) ETA ve LOGO uygulamaları | HF5679 .L39 2007 Bilgisayarlı muhasebe (I-II) ETA ve LOGO uygulamaları |
Kaynakça vardır.
İÇİNDEKİLER Şekiller Listesi xvi Tablolar Listesi xvii Kısaltmalar Listesi xviii GİRİŞ 1 BİRİNCİ BÖLÜM İÇ DENETİMİN ESASLARI Ll. İÇ DENETİM KAVRAMI 5 1.1.L Denetim ve Kontrol Kavramları 5 1.1.2. İç Denetim 10 1.1.3. İç Denetimi Diğer Denetim Türlerinden Ayıran Özellikler 13 1.2. İÇ DENETİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ VE DEĞİŞEN ROLÜ 15 1.2.1. İç Denetimin Dünyadaki Gelişimi 15 1.2.2. İç Denetimin Türkiye'deki Gelişimi 21 1.2.2.1. Kamudaki Gelişmeler 21 1.2.2.2. Sermaye Piyasası Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu 23 1.2.2.3. Bankalar Kanunu ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu 25 1.2.2.4. Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve İç Denetim Koordinasyon Kurulu 26 1.2.2.5. Türk Ticaret Kanunu 27 1.2.2.6. Meslek Örgütleri 28 İKİNCİ BÖLÜM KONTROLÜN ESASLARI VE İÇ DENETİM 2.1. İÇ KONTROLÜN İÇ DENETİM AÇISINDAN ÖNEMİ 33 2.2. YÖNETİM KONTROL SİSTEMLERİ VE İÇ DENETİM 34 2.2.1. Genel Bir Kontrol Modeli 34 2.2.2. Geribesleme Kontrol Sistemleri 36 2.2.2.1. Geribesleme Kontrol Sistemlerinin Temel Elemanları 36 2.2.2.2. İşletmelerde Geribesleme Kontrol Sistemlerine Örnekler 38 i. Sorumluluk Muhasebesi 38 ii. Standart Maliyet Sistemi 39 İÜ. Kredi Kontrolü 39 iiiii. Üretim Kontrolü 41 iiiin. İç Denetim 42 2.2.3. İleribesleme Kontrol Sistemleri 43 2.2.3.1. İleribesleme Kontrol Sistemlerinin Temel Elemanları 43 2.2.3.2. İşletmelerde İleribesleme Kontrol Sistemlerine Örnekler 44 i. Nakit Planlaması 44 ii. Stok Kontrolü 46 İÜ. Yeni Mamul Geliştirme 47 2.2.4. Önleyici Kontrol Sistemleri 48 2.3. İÇ KONTROL KAVRAMINDAKİ GELİŞMELER 48 2.3.1. İç Kontrol'ün Coso Report'dan Önceki Tanımları 48 2.3.2. Coso Report'a Göre İç Kontrol Kavramı 52 2.3.2.1. İç Kontrolün Süreç Özelliği 55 2.3.2.2. İç Kontrolün İnsan özelliği 57 2.3.2.3. Kabul (Uygun) Edilebilir Güven Verme Özelliği 57 2.3.2.4. İç Kontrolün Amaçlar Özelliği 58 2.4. İÇ KONTROLÜN UNSURLARI VE ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.... 58 2.4.1. Coso Report'a Göre İç Kontrol Unsurları 58 2.4.2. İç Kontrolün: Unsurları, Amaçları ve İşletme Eylemleri Arasındaki İlişki... 60 2.4.3. İç Kontrolün Etkinliğinin Belirlenmesi 62 2.4.3.1. İç Kontrolün Sınırları 62 2.4.3.2. İç Kontrol Sorumluluğu 62 i. Yönetim 62 ii. Yönetim Kurulu 63 İÜ. İç Denetçiler 63 2.4.3.3. İç Kontrolün Amaçları, Unsurları ve Etkinliğinin Değerlendirilmesi İlişkisi 64 2.5. COSO 2013'DEKİ DEĞİŞİKLİKLER 65 2.5.L Genel Olarak Çerçevedeki Değişiklikler 65 2.5.2. İç Kontrol Unsurlarıyla İlgili Düzenlenen İlkeler ve Yapılan Değişiklikler.. 68 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ KONTROL UNSURLARI ve İÇ DENETİM BAĞINTISI 3.L KONTROL ÇEVRESİ VE İÇ DENETİM 73 3.1.1. Dürüstlük ve Etik Değerler 74 3.1.2. Yönetim Kurulunun Gözetim Sorumluluğu 78 3.1.3. Örgütsel Yapı, Yetki ve Sorumluluk 80 3.1.3.1. Fonksiyonlara Göre Bölümlere Ayırma 81 3.1.3.2. Bölümlü Örgütleme veya Merkezi Olmayan Örgütleme 84 3.1.3.3. Matriks Organizasyonlar 86 3.1.4. İnsan Kaynakları Politikaları 90 3.1.5. Hesap Verebilirlik 92 3.2. RİSK DEĞERLEMESİ VE İÇ DENETİM 93 3.2.1. Amaçlar 94 3.2.1.1. Amaç Sınıfları 94 i. Faaliyet Amaçları 95 ii. Raporlama Amaçları 95 İÜ. Uygunluk Amaçları 97 3.2.1.2. Amaçların Birbiriyle Kesişmesi, Bağlantısı ve Başarılması 97 3.2.2. Risk Değerlendirilmesi 98 3.2.2.1. Risklerin Tespiti 98 3.2.2.2. Risk Analizi 99 3.2.2.3. Riske Karşılık Verilmesi 100 3.2.3. Değişimin Yönetilmesi 101 3.2.4. Risk Değerlendirmesi İçin Rehber 103 3.2.4.1. Coso 1992'deki Rehber 103 3.2.4.2. Coso 2013'deki Rehber 104 3.3. KONTROL EYLEMLERİ VE İÇ DENETİM 106 3.3.1. Kontrol Eylemlerinin Türleri 106 3.3.2. Risk Değerlendirme ve Kontrol Eylemleri Bağıntısı 109 3.3.3. Bilgi Sistemleri Üzerindeki Kontroller 110 3.3.3.1. Yönetim Kontrolleri 110 i. Sorumlulukların Bölünmesi ve Görevlerin Dağılımı 110 ii. Bilgisayar Operatörleri İle İlgili Kontroller 111 İÜ. Kütüklerle İlgili Kontroller 111 3.3.3.2. Sistem Geliştirme Kontrolleri 112 3.3.3.3. İşlem Kontrolleri 112 3.3.4. Kontrol Eylemlerinin Değerlendirilmesi 114 3.4. BİLGİ, İLETİŞİM VE İÇ DENETİM 115 3.4.1. Bilgi, Bilgi Sistemleri ve İç Kontrol 116 3.4.2. İşletme Bilgi Sistemi Türleri 117 3.4.3. Stratejik ve Bütünleştirilmiş Sistemlerin Önemi 119 3.4.4. Bilginin Niteliği 120 3.4.5. İletişim 120 3.4.6. Bilgi ve İletişimin Değerlendirilmesi İçin Rehber 121 3.4.6.1. Coso 1992'deki Rehber 121 3.4.6.2. Coso 2013'deki Rehber 122 3.5. İZLEME VE İÇ DENETİM 123 3.5.1. Devam Eden İzleme Eylemleri 124 3.5.2. Bağımsız Değerlendirmeler 125 3.5.2.1. Değerleme Süreci 126 3.5.2.2. Eylem Planı 127 3.5.3. İç Kontrol Zayıflıklarının Raporlanması 127 3.5.4. İzleme İçin Değerleme Rehberi 128 3.5.4.1. Coso 1992'deki Rehber 128 3.5.4.2. Coso 2013'deki Rehber 129 DÖRDÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM STANDARTLARI VE ETİK KURALLARI 4.1. İÇ DENETİM STANDARTLARININ ÖNEMİ VE AMACI 133 4.1.1. İç Denetim Standartlarının Amacı ve Önemi 133 4.1.2. 2002 Yılına Kadar Geçerli Olan İç Denetim Standartları 135 4.1.2.1. Bağımsızlık 135 4.1.2.2. Mesleki Yeterlilik 135 4.1.2.3. İç Denetimin Kapsamı 136 4.1.2.4. Denetimin Faaliyetleri 137 4.1.2.5. İç Denetim Departmanının Yönetimi 137 4.1.3. İç Denetim Standartlarındaki Revizyon Çalışmaları 138 4.2. İÇ DENETİM STANDARTLARI 143 4.2.1. Nitelik Standartları 144 4.2.1.1. Amaç Yetki ve Sorumlulukların Belirlenmesi 144 4.2.1.2. Bağımsızlık ve Objektiflik 146 4.2.1.3. Yeterlilik, Azami Mesleki Özen ve Dikkat 151 4.2.1.4. Kalite Güvence ve Geliştirme Programı 153 4.2.2. Performans Standartları 156 4.2.2.1. İç Denetim Faaliyetinin Yönetimi 158 4.2.2.2. İşin Niteliği 159 4.2.2.3. Görevlerin Planlanması 163 4.2.2.4. Görevin Yerine Getirilmesi 165 4.2.2.5. Sonuçların Raporlanması 166 4.2.2.6. Gelişmelerin İzlenmesi 168 4.2.2.7. Yönetimin Kabul Ettiği Riskler 169 4.2.3. Uygulama Standartları 169 4.3. ETİK KURALLAR 169 4.3.1. İlkeler 170 4.3.2. Kurallar 170 BEŞİNCİ BÖLÜM İÇ DENETİM EYLEMLERİ VE DENETİM YAKLAŞIMLARI 5.1. İÇ DENETİM EYLEMLERİ 175 5.1.1. İç Kontrol Denetimleri 176 5.1.2. Uygunluk Denetimleri 177 5.1.3. Hile Denetimleri 177 5.1.4. Faaliyetsel ve Yönetim Denetimleri 178 5.1.5. Risk Yönetimi 178 5.1.6. Kurumsallıkla İlgili Denetimler 179 5.1.7. Danışma Eylemleri 179 5.2. İÇ DENETİM YAKLAŞIMLARI 180 5.2.1. Geleneksel Yaklaşım 181 5.2.1.1. Genel ve Özel Kontrol Amaçlarının Belirlenmesi 181 5.2.1.2. Kontrol Tekniklerinin Belirlenmesi ve Uygunluğunun Değerlendirilmesi 183 5.2.1.3. Anahtar Kontrollerin Belirlenmesi ve Seçilen Kontrol Tekniklerinin Test Edilmesi 183 5.2.1.4. Bireysel Kontrollerin Etkinliğinin Değerlendirilmesi ve Sonuçların Raporlanması 184 5.2.2. Riske Dayalı Deneyim Yaklaşımı 186 5.2.2.1. Anahtar Risklerin veya Amaçların Belirlenmesi 187 5.2.2.2. Risk Sınırlarının Belirlenmesi 190 5.2.2.3. Kontrollerle İlgili Hipotezlerin Oluşturulması 190 5.2.2.4. Hipotezin Geçerliliğinin Kanıtlanması 190 5.2.2.5. Sonuçların Raporlanması 192 5.2.3. Özdeğerleme Yaklaşımı 193 5.2.3.1. Basitleştirilmiş Çalışma Grupları 193 5.2.3.2. Diğer Özdeğerleme Yaklaşımları 196 ALTINCI BÖLÜM İSO'NUN 500 BÜYÜK SANAYİ İŞLETMESİ ÜZERİNDE YAPILMIŞ İÇ KONTROL VE İÇ DENETİM İLİŞKİSİ ARAŞTIRMASI 6.1. ARAŞTIRMANIN AMACI VE YÖNTEMİ 201 6.2. BULGULAR 204 6.2.1. Ankete Cevap Veren İşletmelerin Demografik Özellikleri 204 6.2.2. İşletmelerin İç Kontrol Unsurları Açısından Değerlendirilmesi 213 6.2.3. İşletmelerin Satışlar Döngüsünün Değerlendirilmesi 225 6.2.4. İç Denetim İç Kontrol İlişkisi 242 6.3 SONUÇ 248 KAYNAKÇA 249 EK 1. Anket Formu 253