Örgüt yönetimi : bir derleme / editör İdil Tamer.
Language: Turkish Series: ; yayın no.Publication details: İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık, 2015.Edition: 1. bsDescription: 209 s. : şkl. ; 23 cmISBN:- 9786053202295 (pbk.)
- HD 37 .T9 Ö748 2015
Item type | Current library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|
![]() |
Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | HD 37 .T9 Ö748 2015 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 00014657 |
Kaynakça vardır.
İÇİNDEKİLER ÖNSÖZ III BÖLÜM 1: SES; "KAPI ÇALINIYOR, DUYAN VAR MI?" 1 1. GİRİŞ 1 2. SES 2 2.1. Ses ile Benzerlik Gösteren Kavramlar 4 2.2. Sesin Ortaya Çıkmasına Sebep Olan Faktörler 4 2.2.1. Bireysel Güdüler 5 2.2.2. Yönetici Yaklaşımı 9 3. SONUÇ 12 KAYNAKÇA 13 BÖLÜM 2: WHISTLEBLOWING (KANUNA AYKIRI VE ETİK OLMAYAN DAVRANIŞIN İHBARI) 17 1. GİRİŞ 17 2. WHISTLEBLOWING KAVRAMI 18 3. WHISTLEBLOWER 19 4. WHISTLEBLOWING'İN İSPİYONCULUK VE BİLGİ SIZDIRMADAN FARKI 20 5. YANLIŞ UYGULAMA (WRONGDOING) 20 6. WHISTLEBLOWING'i ETKİLEYEN FAKTÖRLER 21 7. WHISTLEBLOWING TÜRLERİ 22 7.1. İçsel Whistleblowing 22 7.2. Dışsal Whistleblowing 23 v 8. WHISTLEBLO WING YAPILMA NEDENLERİ 24 9. WHISTLEBLOWING SÜRECİ 24 10. WHISTLEBLOWERLARIN MARUZ KALDIĞI OLUMSUZLUKLAR VE MİSİLLEME (RETALATION) 25 11. ETKİLİ WHISTLEBLOWING PROSEDÜRLERİ KURMA 26 12. WHISTLEBLOWING SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 28 13. WHISTLEBLOWING'İN ETKİLERİ 29 14. WHISTLEBLOWING NEDENİYLE OLUŞACAK SORUNLARIN ÖNLENMESİ 30 15. SONUÇ 31 KAYNAKÇA 32 BÖLÜM 3: ÖRGÜTSEL SİNİZM 35 1. GİRİŞ 35 2. SİNİZM KAVRAMI VE KÖKENLERİ 36 3. ÖRGÜTSEL SİNİZM KAVRAMI 38 3.1. Örgütsel Sinizmin Boyutları 40 3.1.1. Bilişsel Boyut 40 3.1.2. Duygusal Boyut 40 3.1.3. Davranışsal Boyut 41 3.2. Örgütsel Sinizmin Nedenleri 41 3.3. Örgütsel Sinizmin Türleri 42 3.3.1. Kişilik Sinizmi 42 3.3.2. Toplumsal/Kurumsal Sinizm 42 3.3.3. Çalışan Sinizmi 43 3.3.4. Örgütsel Değişim Sinizmi (ÖDS) 43 3.3.5. Mesleki Sinizm 43 3.4. Örgütsel Sinizmin Sonuçlan 43 4. ULUSLARARASI VE ULUSAL YAZINDA ÖRGÜTSEL SİNİZM ÇALIŞMALARI 44 5. SONUÇ 47 KAYNAKÇA 48 BÖLÜM 4: GELENEKSEL PERSONEL YÖNETİMİ YAKLAŞIMINDAN STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARINA UZANAN SÜREÇ 51 1. GİRİŞ 51 2. PERSONEL YÖNETİMİ 52 3. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 53 4. STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 55 vi 5. SONUÇ 57 KAYNAKÇA 58 BÖLÜM 5: ORGANİZASYONLARDA KARMA KUŞAKLARIN ETKİN YÖNETİMİ 61 1. GİRİŞ 61 2. KUŞAK KAVRAMI, KUŞAKLARIN SINIFLANDIRILMALARI VE KUŞAKLARIN ÖZELLİKLERİ 62 2.1. Kuşak Kavramı 62 2.2. Kuşakların Sınıflandırılması 63 2.2.1. Gelenekçiler Kuşağı (1900-1945) 63 2.2.2. Bebek Patlaması Kuşağı (1946-1964) 63 2.2.3. X Kuşağı (1965-1980) 64 2.2.4. Y Kuşağı (1981-1999) 65 2.3. Kuşakların Özellikleri 66 2.3.1. Temel Değerler 66 2.3.2. Genel Karakteristik Özellikleri 67 3. ÇALIŞMA HAYATINDA KUŞ AKLAR 69 3.1. Çalışma Hayatında Kuşakların Özellikleri ve Tutumları 70 3.1.1. Gelenekçi Kuşak Çalışanlarının Çalışma Tarzları ve Tutumları 70 3.1.2. Bebek Patlaması Kuşağı Çalışanlarının Çalışma Tarzları ve Tutumları 71 3.1.3. X Kuşağı Çalışanlarının Çalışma Tarzları ve Tutumları 71 3.1.4. Y Kuşağı Çalışanlarının Çalışma Tarzları ve Tutumları 73 3.2. ÇALIŞMA YAŞAMINDA FARKLI KUŞAKLARIN YÖNETİMİ 74 4. SONUÇ 75 KAYNAKÇA 76 BÖLÜM 6: ELEMAN SEÇİMLERİNDE KİŞİLİK TESTLERİ 79 1. GİRİŞ 79 2. ELEMAN SEÇİMİNDE KİŞİLİK TESTLERİNİN KULLANILMASI 81 2.1. Beş Büyük Faktör Modelinin Kişilik-Davranış İlişkisindeki Önemi 83 2.2. Türkiye'de Daha Sık Kullanılan Kişilik Testlerinin Belli Başlı Özellikleri 85 2.3. Kişilik Testlerinin Eleman Seçiminde Kullanılmasıyla İlgili Sorunlar 86 2.4. Adayların Kişilik Testlerinin Kullanılmasına Verdikleri Tepkiler ve Testlerin Yordayıcı Geçerliği 89 3. SONUÇ 90 KAYNAKÇA 91 vü BÖLÜM 7: ÇOK ULUSLU İŞLETMELERDE STRATEJİK KADROLAMA 95 1. GİRİŞ 95 2. STRATEJİK İKY VE İK STRATEJİLERİ İLİŞKİSİ 95 3. İKY'DE KADROLAMA KAVRAMI VE İÇERİĞİ 97 3.1. Kadrolama Süreci 97 3.2. İKP Süreci 101 3.3. İş Gücü Talep ve Arzının Tahmini ve İK İhtiyaçlarının Belirlenmesi 101 4. STRATEJİK KADROLAMA KAVRAMI 103 4.1. Stratejik Kadrolamanın Bileşenleri 104 4.2. Stratejik Kadrolama Süreci 105 4.3. Stratejik Kadrolamanın Yararları 105 5. ÇOK ULUSLU İŞLETME KAVRAMI 106 6. ÇOK ULUSLU İŞLETMELERDE STRATEJİK KADROLAMANIN YERİ VE ÖNEMİ 108 7. SONUÇ 110 KAYNAKÇA 110 BÖLÜM 8: E-İKY: İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİN SANAL BOYUTU 115 1. GİRİŞ 115 2. E-İKY KAVRAMI VE İÇERİĞİ 116 3. E-İKY'NİN AMAÇLARI 117 4. İK STRATEJİLERİ E-İKY BAĞLANTISI 118 5. E-İKY'NİN OPERASYONEL DÜZEYDEKİ GÖRÜNÜMÜ 119 5.1. Tedarik ve Seçme 119 5.2. Çalışanlarla İlgili Verilerin Saklanması, Kayıtların Tutulması 120 5.3. Operasyonel İşlemler 120 5.4. Ücret Yönetimi 120 5.5. Performans Yönetimi 121 5.6. Kariyer Yönetimi 121 . 5.7. Eğitim 121 6. E-İKY'NİN ETKİNLİĞİ VE BENİMSENMESİ 121 7. SONUÇ VE DEĞERLENDİRME 123 KAYNAKÇA 123 BÖLÜM 9: KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ 125 1. GİRİŞ 125 2. KURUMSAL İTİBAR 125 3. KURUMSAL İTİBARIN ÖNCÜLLERİ 127 viii 4. KURUMSAL İTİBAR İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR 128 4.1. Kurumsal Kimlik 128 4.2. Kurumsal İmaj 129 5. KURUMSAL İTİBARIN YÖNETİLMESİ 130 6. KURUMSAL İTİBARIN ÖLÇÜMÜ 133 6.1. Fortune Dergisi Kurumsal İtibar Ölçeği 133 6.2. İtibar Katsayısı 134 6.3. Kurumsal Kişilik Testi 135 7. SONUÇ 135 KAYNAKÇA 136 BÖLÜM 10 : AİLE İŞLETMELERİ: SON RAŞTIRMALAR IŞIĞINDA YENİDEN ELE ALIŞ 139 1. GİRİŞ 139 2. AİLE İŞLETMESİ TANIMI 141 3. AİLE İŞLETMELERİNİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI 141 4. AİLE İŞLETMELERİ ÇEŞİTLERİ 143 5. AİLE İŞLETMELERİNDE KÜLTÜR VE ÖNEMİ 145 6. AİLE İŞLETMELERİNİN DEVAMI 147 7. SONUÇ 148 KAYNAKÇA 148 BÖLÜM 11: TOPLUMSAL HAREKETLERİN ÖRGÜT ÇALIŞMALARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ 151 1. GİRİŞ 151 2. TANIMLAR 152 3. TOPLUMSAL HAREKET TEORİLERİ 153 4. TOPLUMSAL HAREKET ARAŞTIRMALARI VE ÖRGÜT TEORİLERİ ETKİLEŞİMİNİN TARİHSEL PERSPEKTEN ELE ALINMASI 155 5. TOPLUMSAL HAREKET ARAŞTIRMALARININ ÖRGÜT TEORİSİNE ETKİLERİ 158 6. SONUÇ 159 KAYNAKÇA 160 BÖLÜM 12: TEDARİKÇİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 163 1. GİRİŞ 163 2. TEDARİK KAVRAMI 165 3. TEDARİKÇİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 167 3.1. Tedarikçi Seçimi 170 3.2. Tedarikçi Performansının Ölçümü 174 3.3. Tedarikçi Geliştirme 176 ix 4. SONUÇ 177 KAYNAKÇA 178 BÖLÜM 13. KURUMSAL YÖNETİM VE İÇ DENETİM İLİŞKİSİ 181 1. GİRİŞ 181 2. KURUMSAL YÖNETİME GENEL BAKIŞ 181 2.1. Kurumsal Yönetimin Amaçları 184 2.2. Kurumsal Yönetimin Genel Kabul Görmüş İlkeleri 184 3. KURUMSAL YÖNETİM VE YAPILAN DÜZENLEMELER 186 3.1. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) Kurumsal Yönetim İlkeleri 186 3.2. Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) Kurumsal Yönetim İlkeleri 186 3.3. Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Tarafından Yapılan Düzenlemeler 187 3.4. Borsa İstanbul (BIST) Tarafından Yapılan Düzenlemeler 187 4. İÇ DENETİME GENEL BAKIŞ 187 4.1. İç Denetimin Kapsamı 188 4.2. İç Denetimin Amaçları 189 5. KURUMSAL YÖNETİM VE İÇ DENETİM İLİŞKİSİ 190 6. SONUÇ 192 KAYNAKÇA 193 BÖLÜM 14: YÖNETİM SANATININ TİYATRO YÖNETİM SÜRECİ İLE SOMUTLAŞTIRILMASI 197 1. GİRİŞ 197 2. YÖNETİM BİLİMİ 198 3. YÖNETİM SANATI 198 3.1. Sanat Yönetimi 199 3.2. Yönetim Sanatı 199 3.2.1. Yönetim Sanatının Amacı 199 3.2.2. Düzen Amacı 199 3.2.3. Kültürel Amaçlar 199 3.2.4. Ekonomik Amaçlar 200 4. TİYATRO YÖNETİMİ 200 4.1. Tiyatronun Tanımı 200 4.2. Tiyatro Yönetiminin Amaçları 201 4.3. Tiyatro Yönetimi 201 5. TİYATRO YÖNETİM SÜRECİ 202 5.1. Tiyatro Yönetiminde Planlama 202 5.1.1. Ne Yapılacaktır? 202 5.1.2. Kim Yapacaktır? 203 5.1.3. Ne Zaman Yapılacaktır? 203 5.1.4. Nasıl Yapılacaktır? 203 5.2. Tiyatro Yönetiminde Örgütleme 203 5.3. Tiyatro Yönetiminde Yürütme 204 5.4. Tiyatro Yönetiminde Koordinasyon 205 5.5. Tiyatro Yönetiminde Kontrol 206 5.5.1. Fiziki Standartlar 207 5.5.2. Maliyet Standartları 207 5.5.3. Sermaye Standartları 207 5.5.4. Gelir Standartları 207 5.5.5. Maddesel Olmayan Standartlar 207 6. SONUÇ 208 KAYNAKÇA 209