Örgüt yönetminde duygular / editör Beliz Ülgen ; Ahmet Erkasap, Beliz Ülgen, Çağrı Acarol, Emel Güler Yılmaz, Esra Atilla Bal, Gözde Yılmaz, Hatice Toruntay, Mehmet Sağlam, Murat Yolsal, Nurgül Keleş Tayşir, Türker Tuğsal
Language: Turkish Series: ; yayın no.Publication details: Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016Edition: 1. bsDescription: 282 s. : şek. ; 24 cmISBN:- 9786053204350 (pbk.)
- HD 58.7 Ö7489 2016
Item type | Current library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|
![]() |
Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | HD 58.7 Ö7489 2016 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 00014589 |
Kaynakça var.
İÇİNDEKİLER SUNUŞ üi EDİTÖRDEN v İŞYERİNDE MANEVİYAT Murat Yolsal GİRİŞ 1 1. MANEVİYAT KAVRAMI 2 1.1. Maneviyatın Boyudan 5 1.2. Maneviyat ve Din Kavramları Karşılaştırması 6 2. İŞYERİNDE MANEVİYAT 7 2.1. İşyerinde Maneviyatın Boyudan 10 2.2. Farklı Dinlerin İşyerinde Maneviyata Bakışı 11 3. MANEVİ ÖRGÜTLER 12 3.1. Örgüderin Maneviyata Bakışına İlişkin Farklı Modeller 12 3.1.1. Giacalone ve Jurkiewicz'in Bakış Açısı 13 3.1.2. Ashforth ve Pratt'in Bakış Açısı 13 3.1.3. Mitroff ve Denton'un Bakış Açısı 14 3.2. İşyerinde İnanç Yaklaşımı 14 3.2.1. Pozitivist Örgüder 15 3.2.2. İnanç Temelli Örgüder 16 3.2.3. İnancı Güvence Alüna Alan Örgüder 16 3.2.4. İnanç Dostu Örgüder 17 3.2.1. 3.3. Örgütün Manevi Dönüşümü 18 3.3.1. İş Etiği 20 3.3.2. Kurumsal Sosyal Sorumluluk 20 4. İŞYERİNDE MANEVİYAT KONUSUNDA YAPILMIŞ ARAŞTIRMALAR 21 5. İŞYERİNDE MANEVİYAT KAVRAMINA YÖNETİLEN ELEŞTİRİLER 23 SONUÇ 25 KAYNAKÇA 26 ÖRGÜTSEL YABANCILAŞMA Ahmet Erkasap GİRİŞ 39 1. YABANCILAŞMA - KAVRAMSAL ÇERÇEVE 40 2. İŞE YABANCILAŞMA 41 3. İŞE YABANCILAŞMANIN BOYUTLARI 45 4. İŞGÖREN ÜZERİNDE OLUŞAN YABANCILAŞMANIN KAYNAKLARI 48 5. İŞGÖREN ÜZERİNDE OLUŞAN YABANCILAŞMANIN SONUÇLARI 52 6. YABANCILAŞMA İLE İLİŞKİLİ KONULAR 55 7. YABANCILAŞMAYI ÖNLEYİCİ STRATEJİLER 56 SONUÇ 58 KAYNAKÇA 60 İŞ YAŞAMINDA DUYGULARI ANLAMLANDIRMANIN ÖRGÜTLERE VE ÇALIŞANLARA FAYDALARI Araş. Gör. TürkerTuğsal GİRİŞ 69 1. ANLAMLANDIRMA KAVRAMI VE ANLAMLANDIRMA TEORİSİ 70 2. ÖRGÜTSEL ANLAMLANDIRMA 74 3. ANLAMLANDIRMANIN ÖNEMİ 74 4. ANLAMLANDIRMANIN ÖZELLİKLERİ 75 5. ANLAMLANDIRMA SÜRECİ İÇİNDE DUYGULARIN ROLÜ 76 5.1. Duygu Kavramı ve Duygusal Olaylar Teorisi (Affective Events Theory). 78 5.2. Anlamlandırma Sürecindeki Temel Duygular 81 5.2.1. Pozitif ve Negatif Duygular 81 5.2.2. Kişilerarası Anlamlandırma Sürecinde Duygular 83 6. İŞ YAŞAMINDA RASYONEL veya DUYGUSAL DAVRANMA İKİLEMİ 85 7. DUYGULARIN ARACI ROLÜNDE ANLAMLANDIRMA VE ANLAMVERME ÜZERİNE BİR MODEL ÖNERİSİ 86 SONUÇ 88 KAYNAKÇA 90 ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN KARANLIK YÖNÜ Yrd. Doç. Dr. Nurgül Keleş Tayf ir Çağrı Acarol GİRİŞ 95 1. KARANLIK LİDER KİMDİR? 96 2. KARANLIK LİDER DAVRANIŞLARI 100 3. KARANLIK LİDERLER NEDEN TAKİP EDİLİRLER? 110 4. KARANLIK LİDERLİĞİN SONUÇLARI 116 SONUÇ 118 KAYNAKÇA 119 İŞGÖREN SESSİZLİĞİ VE SESLİLİĞİ Araş. Gör. Mehmet Sağlam GİRİŞ 121 1. ÖRGÜTLERDE SESSİZLİK VE SESLİLİK DAVRANIŞLARI GELİŞİMİ 122 2. KAVRAMSAL ÇERÇEVE 123 2.1. İşgören Sessizliği 124 2.2. İşgören Sesliliği 125 3. İŞGÖREN SESSİZLİĞİ NEDENLERİ 126 4. İŞGÖREN SESSİZLİĞİ BOYUTLARI 128 4.1. Kabullenici Sessizlik 128 4.2. Savunma Amaçlı Sessizlik 129 4.3. Örgüt Yararına Sessizlik 130 5. İŞGÖREN SESLİLİĞİ NEDENLERİ 131 6. İŞGÖREN SESLİLİĞİ BOYUTLARI 132 6.1. Kabullenici Seslilik 133 6.2. Savunma Amaçlı Seslilik 133 6.3. Örgüt Yararına Seslilik 134 SONUÇ 134 KAYNAKÇA 136 YÖNETİCİ-AST ETKİLEŞİMİNDE PYGMALION ETKİSİ (KENDİNİ GERÇEKLEŞTİREN KEHANET, TEMEL BEKLENTİ ETKİSİ) Doç. Dr. Belitı Ü/gen GİRİŞ 141 1. PYGMALION ETKİSİNE GENEL BAKIŞ 142 2. PYGMALION ETKİSİ İLE İLGİLİ KAVRAMLAR 146 2.1. Galetea Etkisi 146 2.2. Golem Etkisi 147 2.3. Wallenda Faktörü/Etkisi 148 3. YÖNETİMDE PYGMALION ETKİSİ 149 4. PYGMALION ETKİSİ ÜZERİNE MODELLER 153 5. PYGMALION ETKİSİ İLE İLİŞKİLİ KURAMLAR VE YÖNETİCİ DAVRANIŞLARI 157 SONUÇ 163 KAYNAKÇA 164 İŞYERİ NEZAKETSİZLİĞİ Dr. Esra Atilla Bal GİRİŞ 171 1. İŞYERİ NEZAKETSİZLİĞİNİN TANIMI 172 2. SOSYAL BİR ETKİLEŞİM OLARAK İŞYERİ NEZAKETSİZLİĞİ 173 3. İŞYERİ NEZAKETSİZLİĞİNE NEDEN OLAN FAKTÖRLER 174 3.1. Bireysel Faktörler 175 3.1.1. Nezaketsizliğin Nedenine Yönelik Atıflar 176 3.1.2.Durumun Şiddeti 176 3.1.3.Nezaketsiz Davranışı Sergileyen Kişinin Özellikleri 176 3.1.3.1.Statü Farkı 176 3.1.3.2.Cinsiyet 177 3.1.3.3. Kızgın Mizaç 178 3.1.4.Nezaketsiz Davranışa Maruz Kalan Kişinin Özellikleri 178 3.1.4.1. Duygusal Dengesizlik 178 3.1.4.2.Geçimlilik 179 3.1.4.3.Kontrol Odağı 179 3.1.4.4.Dışadönüklük 180 3.2.Örgütsel Faktörier 180 3.2.1.Biçimsel Olmayan Örgüt İklimi 181 3.2.2. Teknolojinin Artan Düzeyde Kullanımı 181 3.3.İkincil Sarmallar 181 4. İŞYERİ NEZAKETSİZLİĞİNİN OLUMSUZ SONUÇLARI 182 4.1. Nezaketsizliğin Olumsuz Sonuçlarına Aracılık Eden Değişkenler 183 4.1.1.Adaletsizlik Algısı 183 4.1.2.Sosyal Dışlama Algısı 184 4.2. Nezaketsizliğin Olumsuz Sonuçlarını Hafifleten bir Faktör: Sosyal Destek 184 5. 'SEÇİCİ'NEZAKETSİZLİK 185 5.1.Ayrımcılık Üzerine Güncel Yaklaşımlar 186 5.1.1.Bireysel Düzeyde Açıklamalar 187 5.1.1.1.Bilişsel Düzey 187 5.1.1.2.Duygu Düzeyi 188 5.2.1.Durumsal Düzeyde Açıklamalar 188 5.2.1.l.Toplumsal Düzey 188 5.2.1.2.Örgütsel Düzey 189 5.3. Modern Bir Ayrımcılık Türü Olarak İşyeri Nezaketsizliği 189 6. İŞYERİ NEZAKETSİZLİĞİNİ ÖNLEMEYE YÖNELİK ÖNERİLER.. 190 6.1.1. Yöneticilerin Olumlu Model Oluşturması 190 6.1.2. İşe Alım Süreçlerinin Etkinliği 190 6.1.3. Etkin Oryantasyon Programlarının Oluşturulması 191 6.1.4. Nezaketsiz Davranışların Sonlandırılması 191 6.1.5. Eğitim Desteği 191 6.2.'Seçici' Nezaketsizliği Engellemeye Yönelik Öneriler 192 6.2.1. Bireysel Seviyede Müdahaleler 193 6.2.2. Durumsal Müdahaleler 193 6.2.2.l.Toplumsal Düzey 193 6.2.2.2. Örgütsel Düzey 193 SONUÇ 196 KAYNAKÇA 197 ÖRGÜTSEL SAHTEKÂRLIĞIN GlZLİ MALİYETİ VE ÖRGÜTSEL GÜVEN Yrd. Doç. Dr. Emel Güler Yılma^ GİRİŞ 207 1. ÖRGÜTSEL AÇIDAN SAHTEKÂRLIK KAVRAMI 209 1.1. Örgütsel Sahtekârlık Kavramının İlişkili Olduğu Diğer Kavramlar 212 1.2. Örgütsel Sahtekârlığın Faaliyet Türleri 213 1.3. Sahtekârlık Üçgeni Hipotezi 214 1.4. Sahtekârlığın Örgütsel Sonuçları 217 1.5. Sahtekârlığın Örgüdere Maliyeti 218 2. GÜVEN KAVRAMI 219 3. ÖRGÜTSEL AÇIDAN GÜVEN 221 4. ÖRGÜTSEL GÜVEN YARATMA SÜREÇLERİ 223 4.1. Güvenin Yeniden Kurulmasına Yönelik Süreçler 223 4.2. Güvenin İlk Kez Kurulmasına Yönelik Süreçler 223 5. ÖRGÜTSEL GÜVENİ OLUŞTURMA/KORUMA 224 SONUÇ 226 KAYNAKÇA 227 ÖRGÜTLERDE İNTİKAM Doç.Dr. Gö\de Yılma^ GİRİŞ 231 1. ÖRGÜTSEL İNTİKAM KAVRAMI VE BENZER KAVRAMLARDAN FARKI 233 2. KİŞİYİ İNTİKAM EYLEMİNE GÖTÜREN SÜREÇ 234 2.1. Saldın 236 2.2. Değerlendirme Süreci 238 2.3. İntikam Arzusu 240 2.4. Başa Çıkma Yolları 241 2.4.1. İntikam ve Örgüderdeki Şekilleri 241 2.4.2. Kaçınma 242 2.4.3. Uzlaşı 243 2.4.4. Eylemsizliğini Haklı Gösterme 243 2.4.5. İntikam Hayali Kurma 243 2.4.6. Affetme 244 SONUÇ 244 KAYNAKÇA 245 ÖRGÜTLERDE ROMANTİZM Hatice Toruntay GİRİŞ 249 1. ÖRGÜTLERDE ROMANTİZM KAVRAMI 250 2. ÖRGÜTLERDE ROMANTİK İLİŞKİ TÜRLERİ 253 3. ÖRGÜTLERDE ROMANTİZMİ OLUŞTURAN ETMENLER 254 3.1. Fiziksel Yakınlık/Benzerlik (Propinquity) 255 3.2. Sürekli Birlikte Olma (Repeated Exposure) 255 3.3. Tutum Benzerliği (Attitude Similarity) 256 3.4. Performans İçin Alınan Övgü (Performance Appraisal) 257 3.5. Fiziksel Çekicilik 258 3.6. Uyarılma (Arousal) 258 3.7. Örgüt Kültürü (Organizational Culture) 258 3.8. Özerk Çalışma Grupları (fob Autonomy) 258 4. STATÜ VE MEDENİ DURUM UNSURLARINA GÖRE ÖRGÜTSEL ROMANTİZMİN DEĞERLENDİRİLMESİ 259 4.1. Statüye Göre Örgütsel Romantizmin Değerlendirilmesi 259 4.2. Medeni Durum Unsurlarına Örgütsel Romantizmin Değerlendirilmesi... 259 5. ÖRGÜTSEL ROMANTİZME YÖNELİK ÇALIŞANLARIN VE ÖRGÜT YÖNETİMİNİN TUTUMU 260 5.1. Örgütsel Romantizme Yönelik Örgüt Yönetiminin Tutumu 262 5.2. Örgütsel Romantizme Yönelik Çalışanların Tutumu 263 5.3. Örgütsel Romantizme Yönelik Yasal Düzenlemeler 264 SONUÇ 267 EK- 1 ÖRNEK AŞK SÖZLEŞMESİ 273