Mekânsal Hafıza ve İstanbul: (Record no. 21709)
[ view plain ]
000 -BAŞLIK | |
---|---|
Sabit Uzunluktaki Kontrol Alanı | 03981nam a2200277 4500 |
003 - KONTROL NUMARASI KİMLİĞİ | |
Kontrol Alanı | KOHA_mirakil |
005 - EN SON İŞLEM TARİHİ ve ZAMANI | |
Kontrol Alanı | 20240214142114.0 |
008 - SABİT UZUNLUKTAKİ VERİ ÖGELERİ - GENEL BİLGİ | |
Sabit Alan | 231020b tu ||||| |||| 00| 0 tur d |
020 ## - ISBN - ULUSLARARASI STANDART KİTAP NUMARASI | |
Isbn | 9789757641827 |
040 ## - KATALOGLAMA KAYNAĞI | |
Özgün Kataloglama Kurumu | TR-IsBEY |
Kataloglama Dili | tur |
Çeviri Kurumu | TR-IsBEY |
Açıklama Kuralları | rda |
041 ## - DİL KODU | |
Metin ya da ses kaydının dil kodu | tur |
050 0# - SINIFLAMA ve YER NUMARASI | |
Sınıflama Numarası | DR 726 |
Cuttur Numarası | .G46 2023 |
100 1# - KİŞİ ADI | |
Yazar Adı (Kişi adı) | Genim, Sinan. |
245 10 - ESER ADI BİLDİRİMİ | |
Başlık | Mekânsal Hafıza ve İstanbul: |
Alt Eseradı vb. | Kent ve Restorasyon Üzerine Düşünceler. |
250 ## - BASIM BİLDİRİMİ | |
Basım Bildirimi | 1.Baskı |
260 ## - YAYIN, DAĞITIM, VB. | |
Yayın Yeri | İstanbul: |
Yayınevi | Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, |
Yayın Tarihi | 2023. |
300 ## - FİZİKSEL TANIMLAMA | |
Sayfa, Cilt vb. | 383 sayfa: |
Diğer fiziki detaylar | resim, harita; |
Boyutları | 25 cm. |
500 ## - GENEL NOT | |
Genel Not | Kaynakça vardır.<br/>Dizin vardır. |
520 ## - ÖZET NOTU | |
Özet notu | Kavramların ve kelimelerin anlamları üzerine düşünmenin, etkili bir bilinç inşa etmek için her zaman çok önemli olduğuna inanırım. Türkçemizde birbirine yakın anlamlara sahip çok sayıda kelime ve kavram bulunur. Ancak çoğunlukla günlük hayatta kullandığımız kavramlar üzerinde düşünüp, birbirine benzer sandığımız kelimelerin anlam ayrımlarının farkına vardığımızda, dil-düşünce derinliğinin önemini ve bunun kültürümüzü nasıl şekillendirdiğini kavramak mümkün olur.<br/>Bu konuya örnek "Sahiplenmek", "Saklamak", "Korumak", "Değer/ kıymet bilmek" gibi kelimelerin anlam ayrımı, mimari ve restorasyon alanındaki çalışmaların da nitelik ayrımını doğru anlatmakta etkilidir.<br/>Özellikle bizim gibi toplumlarda, "Sahiplenmek" öne çıkan bir duygudur. Değer atfettiğimiz mekânlara, durumlara, eşyalara davranışlarımız "Sahip olmak "hissi etrafında şekillenir. Paylaşmak yerine saklamak, biriktirmek hatta istif etmek, "Değer vermek yerine geçer. Ancak genel olarak sahiplenme duygusunun altında üç temel olgu vardır: yarar ve etki, kişilik ve kimlik, son olarak da mekân mülkiyetine sahibi olma. Dolayısıyla biz değer verdiğimiz eşya ve mekânları yeniden kullanıma açmak yerine onları sandıklarda saklamayı severiz.<br/>Bu "Koruma" anlayışı mimari faaliyetlerimizden önemli bir alan olan restorasyon çalışmalarımıza da yansır. Çokça dile getirilen popülist söylemler; olduğu gibi korumak, ilk yapıldığı zamandaki taşıyıcı sistemi muhafaza etmek, gelenek- sel malzeme ve yapım tekniklerini kullanmak, fonksiyonu değişmeyen, içinde insan yaşantısının devam etmediği bazı seyirlik yapılar için mümkün olabilir. Ne var ki yeniden hayat bulmasını, değişik fonksiyonlar da olsa içinde insan yaşantısının devam etmesini istediğimiz yapılar için ise mümkün değildir.<br/>Ne yazık ki bugün toplumumuzun büyük bir kısmı, "Restorasyon" kelimesinden, her şeyin ilk yapıldığı gibi kalması gerektiğini anlamaktadır. Bürokratik kademelerde oldukça yaygın olan bu düşünce, yeni atılımları önlemekte, var olan kültür varlıklarının tümünün müzelik bir obje olarak algılanmasına neden olmaktadır. Ülkemiz korunması gerekli kültür varlıkları açısından çok büyük bir potansiyele sahiptir. Tüm bu varlıkları insan yaşantısından uzak tutmaya çalışan, onlara seyirlik bir obje anlayışıyla bakan bir düşünce yapısının sonsuza kadar devam etmesi düşünülemez.<br/>Öte yandan bir mekânın kıymetini bilip korumak, onu bi'nevi sandıklarda saklamaktan ziyade o mekânı tanımak ve ondaki geçmişin izlerini bugünle sentezlemekle mümkündür. Dolayısıyla hafızasında barındırdıklarına saygı duymaktır çünkü hafıza bilinçtir. Biz ancak içinde yaşadığımız kentin hafızasını öğrenerek ve böylece kendi hafızamızı diri tutarak onu koruyabiliriz ve onun kıymetini bilebiliriz. |
650 00 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | İstanbul Mimarisi. |
Alt başlık biçimi | İstanbul - Tarih. |
Genel Alt Konu | Restorasyon. |
650 00 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Istanbul Architecture. |
Alt başlık biçimi | Istanbul - History. |
Genel Alt Konu | Restoration. |
700 1# - EK GİRİŞ - KİŞİ ADI | |
9 (RLIN) | 64457 |
Yazar Adı (Kişi adı) | Karagöz, Dilek; |
Ünvan | Editör. |
700 1# - EK GİRİŞ - KİŞİ ADI | |
9 (RLIN) | 64458 |
Yazar Adı (Kişi adı) | Taşdemir, Tülay; |
Ünvan | Yayın Koordinatörü. |
900 ## - YEREL BİLGİ | |
Kontrol | Hande Çalışkur |
942 ## - EK GİRİŞ ÖGELERİ (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Library of Congress Classification |
Koha item type | Books |
Geri Çekilme Durumu | Kayıp Durumu | Sınıflandırma Kaynağı | Hasarlı Durumu | Koha sıralama için normalleştirilmiş sınıflandırma | Kredi için değil | Koha itemnumber (otomatik oluşturulmuş) | Kalıcı Konum | Mevcut Konum | Kayıt Tarih | Edinim Kaynağı | Toplam Ödünçverme | Yer Numarası | Demirbaş Numarası | Son Görülme Tarihi | Fatura Tarihi | Materyal Türü | Genel Not / Bağış Notu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Library of Congress Classification | DR0726 G46 02023 | 27026 | Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | 20/10/2023 | Bağış | DR 726 .G46 2023 | 00023077 | 20/10/2023 | 20/10/2023 | Books | Bağışlayan : Türkiye Bilim Akademisi |