Sinema ve psikanaliz 2 : (Record no. 18467)
[ view plain ]
000 -BAŞLIK | |
---|---|
Sabit Uzunluktaki Kontrol Alanı | 04487na a2200385 4500 |
001 - KONTROL NUMARASI | |
Control Dosyası | 21532 |
003 - KONTROL NUMARASI KİMLİĞİ | |
Kontrol Alanı | KOHA_mirakil |
005 - EN SON İŞLEM TARİHİ ve ZAMANI | |
Kontrol Alanı | 20220901000014.0 |
008 - SABİT UZUNLUKTAKİ VERİ ÖGELERİ - GENEL BİLGİ | |
Sabit Alan | 190904b tu 000 0 |
020 ## - ISBN - ULUSLARARASI STANDART KİTAP NUMARASI | |
Isbn | 9786053993797 (pbk.) |
040 ## - KATALOGLAMA KAYNAĞI | |
Özgün Kataloglama Kurumu | TR-IsBEY |
Kataloglama Dili | tur |
Değştiren Kurum | TR-IsBEY |
050 00 - SINIFLAMA ve YER NUMARASI | |
Sınıflama Numarası | PN 1995.9 .P783 |
Cuttur Numarası | S56 2015 |
090 ## - YEREL YER NUMARASI | |
Yerel Yer Numarası | PN 1995.9 .P783 S56 2015 |
245 00 - ESER ADI BİLDİRİMİ | |
Başlık | Sinema ve psikanaliz 2 : |
Alt Eseradı vb. | kayıp ve zaman / |
Sorumluluk Bildirimi | der. Özden Terbaş. |
260 ## - YAYIN, DAĞITIM, VB. | |
Yayın Yeri | İstanbul : |
Yayınevi | İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, |
Yayın Tarihi | 2015. |
300 ## - FİZİKSEL TANIMLAMA | |
Sayfa, Cilt vb. | xii,145 s. ; |
Boyutları | 23 cm. |
490 1# - DİZİ BİLDİRİMİ | |
Dizi Bildirimi | İstanbul Bilgi Üniversitesi yayınları ; |
-- | Psike İstanbul Psikanaliz Kitaplığı Konferanslar ; |
Cilt Numarası | 502. |
-- | 7. |
504 ## - BİBLİYOGRAFİ NOTU | |
Bibliyografi Notu | Kaynakça ve dizin vardır. |
520 ## - ÖZET NOTU | |
Özet notu | "Bu derleme kayıp nesnenin, öznedeki kaybın/eksikliğin ve zamanın izini sürerek sinemada hangi renklerle, seslerle ve sessizlikle temsil edildiğine odaklanıyor. Derlemenin giriş bölümünde öznenin doğumundan ölümüne dek yas sürecini tetikleyen farklı kayıp deneyimlerine değiniliyor: "Başlangıçta kayıp vardır! İnsan yavrusu yaşama gözlerini açtığında rahim içi yaşamın sağladığı huzurlu ve rahat ortamı kaybeder; yaşama ağlayarak tutunur. Anne memesinden kesilmeyle devam eder kayıplarla dolu yolculuğumuz; son nefesimizi verene dek! Yaşadığımız her bir kayıp bizi kaçınılmaz bir şekilde yas sürecine sürükler; kayıp karşısındaki kırılganlığımızı ve çaresizliğimizi gözler önüne serer ve ölümsüz birer varlık olduğumuza dair bilinçdışı fantezimiz darbe alır! =" Derlemede daha sonra zamanın anlamı, zaman algısının kökeni, zamanın geçişi ve yaşam deneyimi arasındaki ilişki üzerinde duruluyor. Bu bölümde ayrıca psikanalizin zaman muammasını aydınlatmaya yönelik temel paradigmaları ve katkıları ile psikanalitik tedavi sürecinde zamanın nasıl temsil edildiği gözden geçiriliyor; psikanalizin, zamanın algılanmasına ilişkin derinlik yaratan bir deneyim olduğu vurgulanıyor: "! =Seansın başında devrede olan, analizanı düşlemsel bir dünyaya sunan annesel zamanın tersine, seans sonunda varlığı hissedilen babasal zaman, onu iç gerçekliğinden, düşlemsel dünyasından ayırır ve yeniden dış gerçekliğe davet eder. Bu deneyim sonradan anlamlandırmayla yerini bulacak, işlenecek ve derinlik sağlayacaktır. Seansın zamanının sona ermesi gibi, insanın kendi zamanının da bir sonu vardır; yani o bir ölümlüdür, eksiktir, iğdiş edilmiştir. Zaman içinde varlık olma, ölüme doğru bir varlık olma bilincinin gelişmesini sağlar. Zamana ilişkin bütün bu deneyim süreci ruhsallıkta zamanın dördüncü boyut olarak temsilinin oluşabilmesinin yolunu açacaktır! =" Derlemede film tartışmaları bölümü bir psikanalitik komedi filmiyle açılıyor: Jan Svankmajer'in Hayatta Kalmak (Kuram ve Uygulama) filmini Andrea Sabbadini'nin yorumuyla sunuyoruz. Kayıp temasına yer verdiğimiz ilk bölümde Stephen Hopkins'in Peter Sellers'in Yaşamı ve Ölümü, Tim Burton'un Büyük Balık, Ingmar Bergman'ın Yaban Çilekleri, Özcan Alper'in Sonbahar, Ouine Lecomte'un Yepyeni Bir Hayat ve Michael Radford'un 1984 filmleri psikanalitik açıdan tartışılıyor. İkinci bölümde ise Alain Resnais'nın Hiroşima Sevgilim, Peter Howitt'in Rastlantının Böylesi, Mike Leigh'in Ömrümüzden Bir Sene, Victor Erice'in Yaşam Hattı, Anne Fontaine'nin Yasak Aşk, Theo Angelopoulos'un Sonsuzluk ve Bir Gün, Steven Speilberg'in Yapay Zekâ, Harold Ramis'in Bugün Aslında Dündü, Spike Jonze'nin Aşk, Peter Weir'ın Truman Show ve Marc Forster'ın Lütfen Beni Öldürme filmleri zaman teması bağlamında ele alınıp yorumlanıyor."--Arka kapakta |
650 #4 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Psikanaliz ve sinema. |
650 #4 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Psikanaliz, Sinemada. |
650 #4 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Psikanaliz, Sinemada |
Alt başlık biçimi | Kongreler. |
650 #4 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Sinema |
Genel Alt Konu | Psikolojik yönler. |
650 #4 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Kayıp (Psikoloji), Sinemada. |
650 #4 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Zaman |
Genel Alt Konu | Psikolojik yönler. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Psychoanalysis and motion pictures. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Psychoanalysis in motion pictures. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Psychoanalysis in motion pictures |
Alt başlık biçimi | Congress. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Motion pictures |
Genel Alt Konu | Psychological aspects. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Loss (Psychology) in motion pictures. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Time |
Genel Alt Konu | Psychological aspects. |
700 1# - EK GİRİŞ - KİŞİ ADI | |
Yazar Adı (Kişi adı) | Terbaş, Özden. |
9 (RLIN) | 57207 |
902 ## - LOCAL DATA ELEMENT B, LDB (RLIN) | |
a | 20431 |
942 ## - EK GİRİŞ ÖGELERİ (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Library of Congress Classification |
Koha item type | Books |
900 ## - YEREL BİLGİ | |
Kontrol | Mehmet Faruk Akgül |
Geri Çekilme Durumu | Kayıp Durumu | Sınıflandırma Kaynağı | Hasarlı Durumu | Koha sıralama için normalleştirilmiş sınıflandırma | Kredi için değil | Koha itemnumber (otomatik oluşturulmuş) | Kalıcı Konum | Mevcut Konum | Kayıt Tarih | Edinim Kaynağı | Kodlanmış Konum Niteleyicisi | Maliyet, Alış Fiyatı | Para Birimi | Cilt Bilgisi | Toplam Ödünçverme | Yer Numarası | Demirbaş Numarası | Son Görülme Tarihi | Son Kontrol Tarihi | Fatura Tarihi | Gizli Not / Satın Alma Notu | Materyal Türü |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Library of Congress Classification | PN19959 P783 S56 02015 | 20741 | Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | 04/09/2019 | Satınalma | Genel Derme | 11.11 | Türk Lirası | c.2 | PN 1995.9 .P783 S56 2015 | 00020431 | 04/09/2019 | 04/09/2019 | 04/09/2022 | Prefix | Books |