Bilimin doğası gelişimi ve öğretimi / (Record no. 18321)
[ view plain ]
000 -BAŞLIK | |
---|---|
Sabit Uzunluktaki Kontrol Alanı | 03304na a2200301 4500 |
001 - KONTROL NUMARASI | |
Control Dosyası | 21383 |
003 - KONTROL NUMARASI KİMLİĞİ | |
Kontrol Alanı | KOHA_mirakil |
005 - EN SON İŞLEM TARİHİ ve ZAMANI | |
Kontrol Alanı | 20220831235942.0 |
008 - SABİT UZUNLUKTAKİ VERİ ÖGELERİ - GENEL BİLGİ | |
Sabit Alan | 190829b tu 000 0 |
020 ## - ISBN - ULUSLARARASI STANDART KİTAP NUMARASI | |
Isbn | 9786051700540 (pbk.) |
040 ## - KATALOGLAMA KAYNAĞI | |
Özgün Kataloglama Kurumu | TR-IsBEY |
Kataloglama Dili | tur |
Değştiren Kurum | TR-IsBEY |
050 ## - SINIFLAMA ve YER NUMARASI | |
Sınıflama Numarası | Q 175 |
Cuttur Numarası | .B56 2015 |
090 ## - YEREL YER NUMARASI | |
Yerel Yer Numarası | Q 175 .B56 2015 |
245 00 - ESER ADI BİLDİRİMİ | |
Başlık | Bilimin doğası gelişimi ve öğretimi / |
Sorumluluk Bildirimi | Kadir Bilen vd. ; ed. Nilgün Yenice |
260 ## - YAYIN, DAĞITIM, VB. | |
Yayın Yeri | Ankara: |
Yayınevi | Anı Yayıncılık, |
Yayın Tarihi | 2015. |
300 ## - FİZİKSEL TANIMLAMA | |
Sayfa, Cilt vb. | 406 s. ; |
Boyutları | 23 cm. |
520 ## - ÖZET NOTU | |
Özet notu | Bugün dünyada fen eğitiminin en önemli amaçlarından biri Bilim okuryazarı olan bireyler yetiştirebilmek olarak açıklanmaktadır. Bilim okuryazarı bireyin özelliklerinden biri de bilimin doğası özelliklerini anlamaktır. Bilim eğitimi reformlarının en tutarlı mesajlarından biri Öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarını geliştirmek olarak açıklanmıştır, ancak bilimin doğasını anlayabilen bireyler yetiştirmek için de bilimin doğasına yönelik gelişmiş düzeyde görüşlere sahip öğretmenlere ihtiyaç vardır. Bilimin Doğası, Gelişimi ve Öğretimi kitabı ile yenilenen fen bilimleri dersi öğretim programının belirlediği vizyona ulaşmada önemli bir role sahip olan fen bilimleri öğretmenlerinin bilime ve bilimin doğasına olan bakış açılarını geliştirmek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan kitap; eski çağlardan günümüze tarihsel bir bakış içerisinde ve bilim felsefesi ışığında, bilimin ne olduğu, bilimin doğasının ortaya çıkışının ve değişen yüzünün yansıtıldığı, bilimin doğasının nasıl öğretileceği ve sorgulamaya dayalı bilim eğitiminin öneminin açıkça ifade edildiği; bilimsel bilgi üretiminde gözlemin oynadığı rolün açıklandığı, bilimin toplumsal katılım açısından irdelendiği, bilimin doğasının öğretiminde kullanılan etkinliklerin tanıtıldığı ve son olarak öğretmenlerin, öğretmen adaylarının ve öğrencilerin bilimin doğasına yönelik görüşlerinin özetlendiği bölümleri içermektedir. Bu kitabın bilim ve bilimin doğası hakkında bilgi sahibi olmak isteyen lisans ve lisansüstü öğretmen adaylarına ve öğretmenlere yararlı olacağı ve alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. İÇİNDEKİLER 1. Bölüm: BİLİM NEDİR? NE DEĞİLDİR? 2. Bölüm: BİLİM FELSEFESİ 3. Bölüm: BİLİMİN DOĞASI, GELİŞİMİ VE DEĞİŞEN YÜZÜ 4. Bölüm: BİLİMİN DOĞASI VE GÖZLEM 5. Bölüm: BİLİM TOPLUMU VE FEN (BİLİM) OKURYAZARLIĞI 6. Bölüm: BİLİMİN DOĞASINININ ÖĞRETİMİNDE KURAMDAN UYGULAMAYA YÖNELİK YAKLAŞIMLAR 7. Bölüm: BİLİMİN DOĞASI VE BİLİMSEL SORGULAMA İLİŞKİSİ 8. Bölüm: BİLİMİN DOĞASININ ÖĞRETİMİNDE ÖRNEK KONULAR 9. Bölüm: BİLİMİN DOĞASININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN ETKİNLİKLER 10. Bölüm: BİLİMİN DOĞASINA YÖNELİK GÖRÜŞLER |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Science |
Genel Alt Konu | Philosophy. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Science |
Genel Alt Konu | Methodology. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Science |
Genel Alt Konu | History. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Bilim |
Genel Alt Konu | Metodoloji. |
650 ## - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Bilim |
Genel Alt Konu | Felsefe. |
650 ## - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ | |
Konusal terim veya coğrafi ad | Bilim |
Genel Alt Konu | Tarih. |
700 ## - EK GİRİŞ - KİŞİ ADI | |
Yazar Adı (Kişi adı) | Yenice, Nilgün |
İlişkili Terim | ed. |
9 (RLIN) | 15413 |
700 ## - EK GİRİŞ - KİŞİ ADI | |
Yazar Adı (Kişi adı) | Bilen, Kadir |
İlişkili Terim | yaz. |
9 (RLIN) | 56661 |
910 ## - USER-OPTION DATA (OCLC) | |
User-option data | 20282 |
942 ## - EK GİRİŞ ÖGELERİ (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Library of Congress Classification |
Koha item type | Books |
900 ## - YEREL BİLGİ | |
Kontrol | Mehmet Faruk Akgül |
Geri Çekilme Durumu | Kayıp Durumu | Sınıflandırma Kaynağı | Hasarlı Durumu | Koha sıralama için normalleştirilmiş sınıflandırma | Kredi için değil | Koha itemnumber (otomatik oluşturulmuş) | Kalıcı Konum | Mevcut Konum | Kayıt Tarih | Edinim Kaynağı | Kodlanmış Konum Niteleyicisi | Maliyet, Alış Fiyatı | Para Birimi | Toplam Ödünçverme | Yer Numarası | Demirbaş Numarası | Son Görülme Tarihi | Son Kontrol Tarihi | Fatura Tarihi | Gizli Not / Satın Alma Notu | Materyal Türü |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Library of Congress Classification | Q0175 B56 02015 | 20592 | Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | 29/08/2019 | Satınalma | Genel Derme | 27.06 | Türk Lirası | Q 175 .B56 2015 | 00020282 | 29/08/2019 | 29/08/2019 | 04/09/2022 | Prefix | Books |