MARC details
000 -BAŞLIK |
Sabit Uzunluktaki Kontrol Alanı |
05710na a2200289 4500 |
001 - KONTROL NUMARASI |
Control Dosyası |
19606 |
003 - KONTROL NUMARASI KİMLİĞİ |
Kontrol Alanı |
KOHA_mirakil |
005 - EN SON İŞLEM TARİHİ ve ZAMANI |
Kontrol Alanı |
20220831235409.0 |
008 - SABİT UZUNLUKTAKİ VERİ ÖGELERİ - GENEL BİLGİ |
Sabit Alan |
190301b tu 000 0 |
020 ## - ISBN - ULUSLARARASI STANDART KİTAP NUMARASI |
Isbn |
9786055213404 (pbk.) |
040 ## - KATALOGLAMA KAYNAĞI |
Özgün Kataloglama Kurumu |
TR-IsBEY |
Kataloglama Dili |
tur |
Değştiren Kurum |
TR-IsBEY |
041 ## - DİL KODU |
Metin ya da ses kaydının dil kodu |
tur |
050 ## - SINIFLAMA ve YER NUMARASI |
Sınıflama Numarası |
LB 1140.25 |
Cuttur Numarası |
.O64 2013 |
090 ## - YEREL YER NUMARASI |
Yerel Yer Numarası |
LB 1140.25 .O64 2013 |
100 ## - KİŞİ ADI |
Yazar Adı (Kişi adı) |
Önder, Alev. |
245 1# - ESER ADI BİLDİRİMİ |
Başlık |
Sürdürülebilir çocuk gelişimi : |
Alt Eseradı vb. |
okul öncesinde etkinliklerle çevre eğitimi / |
Sorumluluk Bildirimi |
Alev Önder , Banu Özkan. |
250 ## - BASIM BİLDİRİMİ |
Basım Bildirimi |
1. bs. |
260 ## - YAYIN, DAĞITIM, VB. |
Yayın Yeri |
Ankara: |
Yayınevi |
Anı, |
Yayın Tarihi |
2013. |
300 ## - FİZİKSEL TANIMLAMA |
Sayfa, Cilt vb. |
216 s. ; |
Boyutları |
23 cm. |
500 ## - GENEL NOT |
Genel Not |
Kaynakça ve dizin vardır. |
520 ## - ÖZET NOTU |
Özet notu |
BÖLÜM I |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Çevre eğitimi |
Genel Alt Konu |
Çalışma ve öğretim (Okul öncesi). |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Environmental sciences |
Genel Alt Konu |
Study and teaching (Preschool). |
700 ## - EK GİRİŞ - KİŞİ ADI |
Yazar Adı (Kişi adı) |
Özkan, Banu |
İlişkili Terim |
yaz. |
9 (RLIN) |
51356 |
902 ## - LOCAL DATA ELEMENT B, LDB (RLIN) |
a |
18585 |
942 ## - EK GİRİŞ ÖGELERİ (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Library of Congress Classification |
Koha item type |
Books |
900 ## - YEREL BİLGİ |
Kontrol |
Mehmet Faruk Akgül |
520 ## - ÖZET NOTU |
-- |
ÇEVREYLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR 1 |
-- |
Çevre 3 |
-- |
Çevrenin Katmanlan 3 |
-- |
BÖLÜM II |
-- |
İNSAN ÇEVRE İLİŞKİSİ 7 |
-- |
insan ve Çevre Arasındaki Karşılıklı İlişki 9 |
-- |
Çevrenin insan ve Davranışlan Üzerindeki Etkisi 9 |
-- |
insanın Çevre Üzerindeki Etkileri 13 |
-- |
BÖLÜM III |
-- |
ÇEVRE BİLİNCİ 15 |
-- |
Çevre Bilinci ve Tarihsel Gelişimi 17 |
-- |
Türkiye'de Çevre Bilincinin ve Hareketinin Gelişimi 19 |
-- |
BÖLÜM IV |
-- |
ÇEVREYİ TEHDİT EDEN UNSURLAR 21 |
-- |
Çevreyi Tehdit Eden Unsurlar 23 |
-- |
Çevre Kirliliği 23 |
-- |
Hava Kirliliği 26 |
-- |
Hava Kirliliğinin insan Sağlığı Üzerindeki Etkileri 27 |
-- |
Su Kirliliği 28 |
-- |
Toprak Kirliliği 29 |
-- |
Atıklardan Doğan Kirlilik 30 |
-- |
Gürültü Kirliliği 30 |
-- |
Görüntü Kirliliği 31 |
-- |
Küresel Isınma 31 |
-- |
Erozyon 33 |
-- |
Asbest Kullanımı 35 |
-- |
Radon Gazı ve Zararlan 36 |
-- |
Çevre Koruma ve Doğal Yaşamı Destekleyen Sivil Toplum Kuruluşları 37 |
-- |
BÖLÜM V |
-- |
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 41 |
-- |
Sürdürülebilirlik ve Çevre Eğitimi 43 |
-- |
Sürdürülebilirlik Nedir? 43 |
-- |
Sürdürülebilirliğin Tarihçesi 44 |
-- |
BÖLÜM VI |
-- |
HOLİSM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 47 |
-- |
Holistik Yaklaşım ve Sürdürülebilirlik 49 |
-- |
BÖLÜM VII |
-- |
SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇOCUK GELİŞİMİ 53 |
-- |
Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi 55 |
-- |
Günümüz Çocukların Sürdürülebilir Gelişimi İçin Çevre 56 |
-- |
Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi İçin Fiziksel Çevre 56 |
-- |
Fiziksel Çevre Koşullan ve Çocuk Sağlığı 56 |
-- |
Sosyal Çevre Koşullan ve Çocuk Sağlığı 58 |
-- |
Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi İçin Aile İçi İletişim 58 |
-- |
İletişime Yeterli Zamanın Ayrılması 59 |
-- |
Sevgi Temelli İletişim 60 |
-- |
İki Yönlü İletişim 61 |
-- |
İletişimde Olumlu Yaklaşım 63 |
-- |
Empatik İletişim 64 |
-- |
Birbirini Var Eden İletişim 65 |
-- |
Varlığını Koşulsuz Kabul Etmek 66 |
-- |
Çok Yakın İlişkilerde Bile Diğer insana Özel Bir Alan Bırakmak 66 |
-- |
Yeni Atılımlann, Yeni Girişimlerin Desteklenmesi 66 |
-- |
Çocuğu Var Etmek 67 |
-- |
Sözlü ve Sözsüz iletişim 68 |
-- |
Çocukla Konuşmak 69 |
-- |
Etkili Bir Dinleyici Olmak 70 |
-- |
Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi İçin Okul Ortamında iletişim 71 |
-- |
Geleceğin Çocuklarının Sürdürülebilir Gelişimi İçin Çevre 75 |
-- |
BÖLÜM VIII |
-- |
SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇOCUK GELİŞİMİ İÇİN ÇEVRE EĞİTİMİ 77 |
-- |
Çevre Eğitimi 79 |
-- |
Çevre Eğitiminin Tarihçesi 81 |
-- |
Türkiye' de Çevre Eğitimi 82 |
-- |
Bazı Ülkelerde Çevre Eğitimi 87 |
-- |
BÖLÜM IX |
-- |
ÇEVRE İLGİLİ PROJELER 95 |
-- |
Ulusal Projeler 97 |
-- |
Uluslararası Projeler 102 |
-- |
BÖLÜM X |
-- |
OKUL ÖNCESİNDE ÇEVRE EĞİTİMİ 107 |
-- |
Okul Öncesinde Çevre Eğitimi 107 |
-- |
Çevre Eğitimi Niçin Önemlidir? 111 |
-- |
Okul Öncesi Eğitimde Çevre Eğitiminin Amaçlan 112 |
-- |
Okul Öncesinde Çevre eğitiminde Dikkat Edilecek İlkeler 114 |
-- |
bölüm XI |
-- |
ÇEVRE EĞİTİMİNDE FARKLI MODEL VE YAKLAŞIMLAR 117 |
-- |
Çevre Eğitiminde Farklı Modeller ve Yaklaşımlar 119 |
-- |
Rousseau'nun Eğitim Anlayışı 119 |
-- |
Dewe/in Eğitim Anlayışı 120 |
-- |
Montessori Yöntemi 120 |
-- |
Regjo Emilia Yöntemi 122 |
-- |
VValdorf Yöntemi 123 |
-- |
BÖLÜM XII |
-- |
OKUL ÖNCESİNDE ÇEVRE EĞİTİMİ ETKİNLİKLERİ 125 |
-- |
Okul Öncesinde Çevre Eğitimi Etkinlikleri 127 |
-- |
Ayçanın Kedisi 127 |
-- |
Suyun Öyküsü 129 |
-- |
Çöpler Çöp Kutusuna 132 |
-- |
Tohumların Rüzgar İle Nasıl Saçıldıklannı İnceleme 133 |
-- |
Rüzgar Gücünü Gözleme 135 |
-- |
Hava Durumu Tablosu Yapalım 136 |
-- |
Böcek Yakalama Oyunu 137 |
-- |
Hayvanların Ayak izleri 138 |
-- |
Minyatür Sebze Bahçesi 139 |
-- |
Havda Bulunan Kirler 140 |
-- |
Asit Yağmurları 141 |
-- |
Av Oyunu 142 |
-- |
Yapraklan Renklerine Göre Eşleştirme 144 |
-- |
Kelebekler 145 |
-- |
Toprakta ve Suda Hava Var Mıdır? 147 |
-- |
Bir Yer Seçelim ve Resmini Yapalım 148 |
-- |
Volkanlar 149 |
-- |
Sessiz Sinema Oyunu 150 |
-- |
Toprağı Keşfedin 151 |
-- |
Ağaçlar ve Tohumlar 153 |
-- |
Çiçek Koklamak 155 |
-- |
Geri Dönüşüm 156 |
-- |
Geri Dönüşümlü Kağıt Yapımı 158 |
-- |
Şişedeki Bahçe 159 |
-- |
Bitkiler ve Su 160 |
-- |
Toprağın İçi 161 |
-- |
Yaprak Koleksiyonu Yapalım 162 |
-- |
Havadaki Su Buhan 163 |
-- |
Erime ve Donma 164 |
-- |
Süngerden Bahçe Yapımı 165 |
-- |
Yapay Göl 166 |
-- |
Bahçe Yapımı 167 |
-- |
Kağıt Tırtıl 168 |
-- |
Güneşsiz Bitki Yetiştirme 169 |
-- |
Dört Mevsim Ağacı Yapalım 170 |
-- |
Bulut Yapalım 171 |
-- |
Doğa Çevre Kirliliği 172 |
-- |
Sihirli Bahçem 173 |
-- |
Suları Temizleyen Makine 174 |
-- |
Ağaçla Tanış 175 |
-- |
Ben Kimim? 176 |
-- |
Mevsim Oyunu 177 |
-- |
Geri Dönüşüm 178 |
-- |
Hava Temiz mi? 179 |
-- |
Durgun Suda Neler Var? 180 |
-- |
Doğa Kaşifi 181 |
-- |
Çevremizi Koruyalım 183 |
-- |
Ağaç Yetiştirelim 184 |
-- |
Suyla Kayan Topraklar 155 |
-- |
Sel Nasıl Oluşur? 187 |
-- |
Toprakla Resim Yapalım 188 |
-- |
Ağacına Sarıl 190 |
-- |
Ormanda Fırtına Draması 192 |
-- |
Büyüyen Tohumlar Draması 194 |
-- |
Yağmur Sesi Oluşturalım 196 |
-- |
Çamur Nasıl Oluşur? 199 |
-- |
Mikroplar 201 |
-- |
Bitkiler Nasıl Büyür? 202 |
-- |
Az Tüketelim 203 |
-- |
Gökkuşağı Yapalım 204 |
-- |
Yangın Söndürme Aracı Yapalım 205 |
-- |
Hava Akımı 206 |
-- |
Rüzgar Gücü 207 |