MARC details
000 -BAŞLIK |
Sabit Uzunluktaki Kontrol Alanı |
08439na a2200325 4500 |
001 - KONTROL NUMARASI |
Control Dosyası |
17873 |
003 - KONTROL NUMARASI KİMLİĞİ |
Kontrol Alanı |
KOHA_mirakil |
005 - EN SON İŞLEM TARİHİ ve ZAMANI |
Kontrol Alanı |
20220831234840.0 |
008 - SABİT UZUNLUKTAKİ VERİ ÖGELERİ - GENEL BİLGİ |
Sabit Alan |
170706b tu 000 0 |
020 ## - ISBN - ULUSLARARASI STANDART KİTAP NUMARASI |
Isbn |
9786053645153 (pbk.) |
040 ## - KATALOGLAMA KAYNAĞI |
Özgün Kataloglama Kurumu |
TR-IsBEY |
Kataloglama Dili |
tur |
Değştiren Kurum |
TR-IsBEY |
041 ## - DİL KODU |
Metin ya da ses kaydının dil kodu |
tur |
050 ## - SINIFLAMA ve YER NUMARASI |
Sınıflama Numarası |
LB 1029 .G3 |
Cuttur Numarası |
E35 2013 |
090 ## - YEREL YER NUMARASI |
Yerel Yer Numarası |
LB 1029 .G3 E35 2013 |
245 1# - ESER ADI BİLDİRİMİ |
Başlık |
Eğitsel dijital oyunlar : |
Alt Eseradı vb. |
kuram, tasarım ve uygulama / |
Sorumluluk Bildirimi |
editör Mehmet Akif Ocak. |
250 ## - BASIM BİLDİRİMİ |
Basım Bildirimi |
1. bs. |
260 ## - YAYIN, DAĞITIM, VB. |
Yayın Yeri |
Ankara: |
Yayınevi |
Pegem Akademi, |
Yayın Tarihi |
2013. |
300 ## - FİZİKSEL TANIMLAMA |
Sayfa, Cilt vb. |
303 s. : |
Diğer fiziki detaylar |
res. ; |
Boyutları |
23 cm. |
500 ## - GENEL NOT |
Genel Not |
Kaynakça vardır. |
520 ## - ÖZET NOTU |
Özet notu |
İÇİNDEKİLER |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Team learning approach in education. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Educational games |
Genel Alt Konu |
Design and construction. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Educational games. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Grup öğrenmesi, Eğitimde. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Eğitsel oyunlar |
Genel Alt Konu |
Tasarım ve yapım. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Eğitsel oyunlar. |
700 ## - EK GİRİŞ - KİŞİ ADI |
Yazar Adı (Kişi adı) |
Ocak, Mehmet Akif |
İlişkili Terim |
ed. |
9 (RLIN) |
45781 |
902 ## - LOCAL DATA ELEMENT B, LDB (RLIN) |
a |
16969 |
942 ## - EK GİRİŞ ÖGELERİ (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Library of Congress Classification |
Koha item type |
Books |
900 ## - YEREL BİLGİ |
Kontrol |
Mehmet Faruk Akgül |
520 ## - ÖZET NOTU |
-- |
Ön Söz iü |
-- |
İçindekiler ix |
-- |
BÖLÜM I |
-- |
TANIMLAR VE TEMEL KAVRAMLAR |
-- |
Eğitsel Dijital Oyun Tanımı 2 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyunun Yapısı ve Özellikleri 6 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyun Türleri 8 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyun Kültürü 10 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyun Kültürü Bizlere Ne Vadetmektedir? 11 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyun Nesli 12 |
-- |
Sonuç 16 |
-- |
Değerlendirme Soruları 17 |
-- |
Kaynaklar 18 |
-- |
BÖLÜM II |
-- |
OYUNLA İLGİLİ TARİHSEL GELİŞİM VE YAKLAŞIMLAR |
-- |
Çocuklar Neden Oyun Oynar? 20 |
-- |
Oyunların Tarihsel Gelişimi 23 |
-- |
Dijital Oyunlar 24 |
-- |
Eğitsel Oyunlar 27 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyunlar 29 |
-- |
Sonuç 30 |
-- |
Değerlendirme Sorulan 31 |
-- |
Kaynaklar 31 |
-- |
BÖLÜM III |
-- |
EĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARLA İLGİLİ KURAMSAL ÇERÇEVE |
-- |
Sosyal Yapılandırman Öğrenme (Vygotsky) 34 |
-- |
Yakınsal Gelişim Alanı 35 |
-- |
Sosyal Yapılandırmacı Öğrenme 'de Ortam Tasarımı 36 |
-- |
Sosyal Öğrenme İle ilgili Engeller 37 |
-- |
Aktif Öğrenme 39 |
-- |
Motivasyon (Flow Kuramı) 42 |
-- |
Motivasyon Süreci 43 |
-- |
Motivasyon Türleri 44 |
-- |
İçsel ve Dışsal Motivasyonun Kaynakları 45 |
-- |
Sonuç 46 |
-- |
Değerlendirme Soruları 47 |
-- |
Kaynaklar 48 |
-- |
BÖLÜM IV |
-- |
EĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARIN EĞİTİMDE KULLANIMI |
-- |
Dijital Oyun Algısındaki Değişimler 50 |
-- |
Dijital Oyunların Yararları 54 |
-- |
Dijital Oyunların Bilişsel Sürece Etkisi 55 |
-- |
Dijital Oyunların Motivasyona Etkisi 57 |
-- |
Dijital Oyun Temelli Öğrenme 58 |
-- |
Sadece Oynamak İçin Değil, Artık Öğrenmek İçin 59 |
-- |
Dijital Oyun Temelli Öğrenmenin Vadettikleri 60 |
-- |
Dijital Oyun Temelli Öğrenmenin Dezavantajları 61 |
-- |
Alanyazın İncelemesi Dijital Bilgisayar Oyunları Hakkında Ne Diyor? 62 |
-- |
Dijital Yerli, Dijital Göçmen 64 |
-- |
Televizyon mu Dijital Oyun mu: "Oynama", "İzlemeye Karşı 64 |
-- |
Yansıtıcı Öğrenme ve Eleştirel Düşünme: |
-- |
Dijital Bilgisayar Oyunlarında Mümkün mü? 65 |
-- |
Sonuç 66 |
-- |
Değerlendirme Soruları 66 |
-- |
Kaynaklar 67 |
-- |
BÖLÜM V |
-- |
EĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARIN TEKNOLOJİSİ, TÜRLERİ, SINIFLANDIRILMASI, DERECELENDİRİLMESİ VE EĞİTİMDE |
-- |
KULLANILABİLME POTANSİYELİ |
-- |
Dijital Oyunların Teknolojisi 70 |
-- |
Dijital Oyunların Geliştirilmesinde Kullanılan Programlama Dilleri 71 |
-- |
Oyun Motorları (Game Engines) 72 |
-- |
Grafik İşleme Kütüphaneleri 72 |
-- |
Dijital Oyunların Türleri 73 |
-- |
Dijital Oyunların Sınıflandırılması 84 |
-- |
Dijital Oyunların Derecelendirilmesi 92 |
-- |
ESRB 92 |
-- |
PEGI 96 |
-- |
Dijital Oyunların Eğitimde Kullanılabilme Potansiyeli 99 |
-- |
Sonuç 102 |
-- |
Değerlendirme Soruları 103 |
-- |
Kaynaklar 104 |
-- |
BÖLÜM VI |
-- |
EĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARDA ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ ROLLERİ |
-- |
Giriş: Eğitimde Öğretmen, Öğrenci Rolleri 106 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyunlarda Öğretmen Rolü 108 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyunlarda Öğrenci Rolü 110 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyunlarda Yönetici Rolü 112 |
-- |
Sonuç 114 |
-- |
Değerlendirme Soruları 115 |
-- |
Kaynaklar 116 |
-- |
BÖLÜM VII |
-- |
EĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARIN EĞİTSEL ÇIKTILARA ETKİSİ: ARAŞTIRMA KANITLARI |
-- |
Giriş 118 |
-- |
Motivasyon 119 |
-- |
Tutum 123 |
-- |
Başarı 125 |
-- |
21. Yüzyıl Becerileri 128 |
-- |
Sonuç 131 |
-- |
Değerlendirme Soruları 131 |
-- |
Kaynaklar 132 |
-- |
BÖLÜM VIII |
-- |
EĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARDA TASARIM SÜRECİ |
-- |
Giriş: Tasarım Öğeleri 138 |
-- |
Konu Seçimi 138 |
-- |
Hedef Kitle 139 |
-- |
Senaryo Oluşturma 140 |
-- |
Teknik Alt Yapı 140 |
-- |
Gerçek Yaşam Benzerliği 141 |
-- |
Öğrenme ve Bağlanma 142 |
-- |
Oyun Tasarım Modelleri 143 |
-- |
Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme (Dgbl)- Öğretme Modeli (Id) 143 |
-- |
EFM (Etkili Öğrenme Ortamı Modeli) 145 |
-- |
Fıdge Modeli 147 |
-- |
Deneyimsel Oyun Modeli 150 |
-- |
Oyun Nesnesi Modeli 52 |
-- |
Sarmal Eğitsel Oyun Tasarımı Modeli 155 |
-- |
Sonuç 158 |
-- |
Değerlendirme Soruları 158 |
-- |
Kaynaklar 159 |
-- |
BÖLÜM IX |
-- |
EĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARDA SENARYO VE HİKAYE KURGULANMASI |
-- |
Giriş 162 |
-- |
Dijital Oyunlarda Niçin Hikâye Olmalı? 163 |
-- |
İyi Bir Hikâyenin Özellikleri 163 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyunlarda Motivasyon Aracı Olarak Hikâye Anlatımı 164 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyunlarda Karakter Tasarımı 165 |
-- |
Anlatım Tanımlayıcıları 167 |
-- |
Hikâye Anlatım Yapıları 168 |
-- |
Hikâye Anlatım Yaklaşımları 169 |
-- |
Doğrusal Yaklaşım 169 |
-- |
Doğrusal Olmayan Yaklaşım 170 |
-- |
Olay Temelli Yaklaşım 172 |
-- |
Ortaya Çıkan (Emergent) Yaklaşım 173 |
-- |
Dinamik Nesne Temelli Yaklaşım 175 |
-- |
Oyun Senaryosu Temelli Yaklaşım 176 |
-- |
Sonuç 176 |
-- |
Değerlendirme Soruları 177 |
-- |
Kaynaklar 178 |
-- |
BÖLÜM X |
-- |
SANAL DÜNYALAR VE OYUNLARDA SOSYAL ETKİLEŞİMLER |
-- |
Giriş 180 |
-- |
Üç Boyutlu Sanal Dünyalar: Tanım ve Özellikleri 182 |
-- |
Dünyadaki Sanal Dünya Örnekleri 185 |
-- |
Second Life 185 |
-- |
Quest Atlantis 189 |
-- |
Sanal Dünyaların İnsan Yaşamındaki Sosyal Boyutu 191 |
-- |
Sonuç 193 |
-- |
Değerlendirme Soruları 194 |
-- |
Kaynaklar 195 |
-- |
BÖLÜM XI |
-- |
EĞİTSEL DİJİTAL OYUN ÖRNEKLERİ |
-- |
Giriş 198 |
-- |
Dijital Oyunların Özellikleri 199 |
-- |
Eğitsel Bilgisayar Oyunları 200 |
-- |
Okul Öncesi Eğitiminde Kullanımı 201 |
-- |
Measure That Animal 202 |
-- |
K-12 Seviyesinde Kullanımı 203 |
-- |
Station Spacewalk Game 205 |
-- |
Üniversite Seviyesinde Kullanımı 206 |
-- |
IBM Innov8 2.0 207 |
-- |
Yetişkin Eğitiminde Kullanımı 209 |
-- |
IBM Cityone 210 |
-- |
Sonuç 212 |
-- |
Değerlendirme Soruları 213 |
-- |
Kaynaklar 214 |
-- |
BÖLÜM XII |
-- |
DİJİTAL OYUNLARIN EĞİTİM PROGRAMLARINA ENTEGRASYONU: ENGELLER VE YARDIMCILAR |
-- |
Giriş: 21. Yüzyıl Becerileri ve Aktif Öğrenme 216 |
-- |
İçerik Öğretiminde Kullanımı 219 |
-- |
Dil Öğretiminde Kullanımına Örnekler 221 |
-- |
Matematik Öğretiminde Kullanımına Örnekler 223 |
-- |
Fen Öğretiminde Kullanımına Örnekler 224 |
-- |
Müzik Eğitiminde Kullanımına Örnekler 226 |
-- |
Görsel Sanatlar Eğitiminde Kullanımına Örnekler 226 |
-- |
Grup Projesi Olarak Oyun Tasarımı 226 |
-- |
Engeller: Teknik Alt Yapı, Öğretmen Eğitimi, Eğitim Programına Uyumu 227 |
-- |
Sonuç 229 |
-- |
Değerlendirme Soruları 229 |
-- |
Kaynaklar 230 |
-- |
BÖLÜM XIII |
-- |
DİJİTAL OYUNLARIN GELECEĞİ |
-- |
Yapay Zeka 232 |
-- |
Yapay Zeka Araştırma Alanları 233 |
-- |
Anlamsal Ağ 235 |
-- |
Anlamsal Ağ Modeli ve Mimarisi 237 |
-- |
Anlamsal Ağ Elemanları 237 |
-- |
Sanal Dünya 238 |
-- |
Second Life Sanal Yaşam Dünyası 240 |
-- |
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Oyunlar 242 |
-- |
Sloodle 243 |
-- |
Sonuç 246 |
-- |
Değerlendirme Soruları 247 |
-- |
Kaynaklar 248 |
-- |
BÖLÜM XIV DİJİTAL OYUNLARDA ŞİDDET |
-- |
Giriş 251 |
-- |
Dijital Oyunlarda Şiddeti Anlamak 253 |
-- |
Oyunlarda Şiddet Bileşenleri ve Şiddet Türleri : 253 |
-- |
Şiddet Bileşenleri 253 |
-- |
Şiddet Türleri .... 255 |
-- |
Kodlu Şiddet 255 |
-- |
Görsel Şiddet 255 |
-- |
Araçsal Şiddet 256 |
-- |
Dijital Oyunların Şiddet Eğilimini Arttırdığı Yaklaşımı 258 |
-- |
Dijital Oyunların Şiddet Eğilimini Azalttığı Yaklaşımı 259 |
-- |
Çocukları Dijital Oyunlardaki Şiddetten Korumak 260 |
-- |
Sonuç 261 |
-- |
Değerlendirme Soruları 262 |
-- |
Kaynaklar 262 |
-- |
BÖLÜM XV |
-- |
DİJİTAL OYUNLARIN SAĞLIĞA ETKİSİ |
-- |
Oyun Bağımlılığı 264 |
-- |
Fiziksel Etkiler 266 |
-- |
Olumsuz Psikolojik Etkiler 267 |
-- |
Agresif Davranışlar 268 |
-- |
İçe Kapanıklık ve Asosyal Yaşam 268 |
-- |
Olumlu Etkiler 269 |
-- |
Sonuç 270 |
-- |
Değerlendirme Soruları 271 |
-- |
Kaynaklar 272 |
-- |
BÖLÜM XVI |
-- |
EĞİTSEL DİJİTAL OYUNLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ |
-- |
Giriş 274 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyun İçin Yapılandırman Öğrenme Ortamı Tasarım İlkeleri 275 |
-- |
Eğitsel Çoklu Ortam |
-- |
Kullanımı ve Tasarım İlkeleri 276 |
-- |
Akademik Uğraşıyı (Engagement) Sağlayan Bilgisayar |
-- |
Temelli Etkinliklerin Tasarlanması 278 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyunların Tasarlanması ve Değerlendirilmesinde Önemli İlkeler.... 279 |
-- |
Eğitsel Dijital Oyun Değerlendirme Formu 282 |
-- |
Özet 285 |
-- |
Değerlendirme Soruları 286 |
-- |
Kaynaklar 287 |
-- |
BÖLÜM XVII |
-- |
ÖRNEK EĞİTSEL DİJİTAL OYUN TASARIMLARI |
-- |
Örnek 1 290 |
-- |
Örnek 2 294 |