MARC details
000 -BAŞLIK |
Sabit Uzunluktaki Kontrol Alanı |
06011na a2200289 4500 |
001 - KONTROL NUMARASI |
Control Dosyası |
16314 |
003 - KONTROL NUMARASI KİMLİĞİ |
Kontrol Alanı |
KOHA_mirakil |
005 - EN SON İŞLEM TARİHİ ve ZAMANI |
Kontrol Alanı |
20220831234423.0 |
008 - SABİT UZUNLUKTAKİ VERİ ÖGELERİ - GENEL BİLGİ |
Sabit Alan |
161124b tu 000 0 |
020 ## - ISBN - ULUSLARARASI STANDART KİTAP NUMARASI |
Isbn |
9789756319116 (pbk.) |
040 ## - KATALOGLAMA KAYNAĞI |
Özgün Kataloglama Kurumu |
TR-IsBEY |
Kataloglama Dili |
tur |
Değştiren Kurum |
TR-IsBEY |
041 ## - DİL KODU |
Metin ya da ses kaydının dil kodu |
tur |
050 ## - SINIFLAMA ve YER NUMARASI |
Sınıflama Numarası |
PN 1995.9 .H5 |
Cuttur Numarası |
M35 2010 |
090 ## - YEREL YER NUMARASI |
Yerel Yer Numarası |
PN 1995.9 .H5 M35 2010 |
100 ## - KİŞİ ADI |
Yazar Adı (Kişi adı) |
Makal, Oğuz. |
245 1# - ESER ADI BİLDİRİMİ |
Başlık |
Sinemada tarihin görüntüsü : |
Alt Eseradı vb. |
sinema tarih ilişkilerine genel bakış / |
Sorumluluk Bildirimi |
Oğuz Makal. |
260 ## - YAYIN, DAĞITIM, VB. |
Yayın Yeri |
İstanbul: |
Yayınevi |
Beykent Üniversitesi, |
Yayın Tarihi |
2010. |
300 ## - FİZİKSEL TANIMLAMA |
Sayfa, Cilt vb. |
297 s. : |
Diğer fiziki detaylar |
res., |
Boyutları |
30 cm. |
500 ## - GENEL NOT |
Genel Not |
Kaynakça vardır. |
520 ## - ÖZET NOTU |
Özet notu |
İÇİNDEKİLER |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Motion pictures and history. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Historical films |
Genel Alt Konu |
History and criticism. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Sinema ve tarih. |
650 #0 - KONU BAŞLIĞI EK GİRİŞ - KONU TERİMİ |
Konusal terim veya coğrafi ad |
Tarihi filmler |
Genel Alt Konu |
Tarih ve eleştiri. |
902 ## - LOCAL DATA ELEMENT B, LDB (RLIN) |
a |
15475 |
942 ## - EK GİRİŞ ÖGELERİ (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Library of Congress Classification |
Koha item type |
Books |
900 ## - YEREL BİLGİ |
Kontrol |
Mehmet Faruk Akgül |
520 ## - ÖZET NOTU |
-- |
ÖNSÖZ 11 |
-- |
GİRİŞ: SİNEMA TARİH İLİŞKİSİ 12 |
-- |
A. Geçmişi Öğrenmenin Önemi 13 |
-- |
B. Tarih, Edebiyat, Oyun 13 |
-- |
C. Sinemada Tarihsel Malzemenin Aranışı 14 |
-- |
D. İzleyicinin Tarihsel Filmlere İlgisi 16 |
-- |
E. Etkiler ve Yasaklar 19 |
-- |
F. Politik Sinemada Tarih 22 |
-- |
G. Dünyayı Anlamanın Yolu 25 |
-- |
H. Tarihin Akışında Rol Alan Filmler 27 |
-- |
I. Sinematografik Özgürlük 34 |
-- |
İ. Tarihsel Film Ayrımı 35 |
-- |
BİRİNCİ BÖLÜM: İZLEYİCİYİ TARİHE KATAN BİR SİNEMA 39 |
-- |
A. SİNEMA TARİHSEL ÖYKÜYÜ KEŞFEDİYOR 39 |
-- |
1. Pompei'nin Yaktığı Ateş 39 |
-- |
2. Truva Efsanesi 40 |
-- |
3. Cabiria: D'annunzio'nun Tarihsel Görüntülenişi 42 |
-- |
B. TARİHSEL DRAM ARAYIŞLARI 44 |
-- |
1. Kraliçelerle Buluşma 44 |
-- |
2. Yıldız Sisteminin Ürünü: Kleopatra 46 |
-- |
3. Büyük İskender: Tüm Mitoslar Aynı Kalıptan 49 |
-- |
4. Napoleon: Güçlü Tarihi Kişilik Portresi 56 |
-- |
a. "Savaş ve Barış"ta Napoleon 59 |
-- |
b. Yusuf Şahin'den Adieu Bonaparte 62 |
-- |
5. Kral Lear: Karamsar Portre 63 |
-- |
6. Ludwig II: Daha İyi İnsan Olma Düşü 65 |
-- |
7. VIII. Henry: Güç ve Kilisenin Sahibi 66 |
-- |
8. Firavun: Tüm Güçler Bir Arada 67 |
-- |
C. DİN-PEYGAMBERLERLE BULUŞMA 68 |
-- |
1. Musa/Yahudiler 69 |
-- |
2. İsa ve Hristiyanhk 70 |
-- |
a. Hristiyanhk Üzerine Çağdaş Yorumlar ve Yasaklar 72 |
-- |
b. Amen: Gri bölge 78 |
-- |
c. İsa'nın Çilesi 81 |
-- |
3. Hz. Muhammed ve İslam 84 |
-- |
4. Haçlı Seferleri 90 |
-- |
5. Buda 93 |
-- |
D. DAVID W. GRIFFITH FİLMLERİNDE TARİHSELLİK 97 |
-- |
E. SHAKESPEARE'DE TARİHSEL KAHRAMANLAR 100 |
-- |
1. "Kahraman" Olgusuna Mitolojinin Yardımı 100 |
-- |
2. Shakespeare'in Kahramanları 102 |
-- |
3. Shakespeare: En üretken Senarist (!) 103 |
-- |
4. Tarihsel Oyun Uyarlamaları 104 |
-- |
a. Hamlet 107 |
-- |
b. Macbeth 110 |
-- |
c. III. Richard 112 |
-- |
d. Othello 114 |
-- |
F. TARİHSEL FANTASTİK FİLMLER 117 |
-- |
G. BAŞKALD1RANLAR 125 |
-- |
1. Jeanne d'Arc: Kahraman, Kurban, Azize 125 |
-- |
2. Spartacus: Özgürlüğün Sesi 129 |
-- |
3. Ben Hur: Roma Tarihinden Serüven 131 |
-- |
4. William Wallace: Coşkulu Resimli Roman Duygusu 132 |
-- |
5. General Maximus: Zoraki Kahraman 133 |
-- |
6. Zapata: Kıstırılmış Adam 136 |
-- |
H. FRANSIZ DEVRİMİ 140 |
-- |
I. AMERİKAN BAŞKANLARI YA DA MİTİK PORTRELER 147 |
-- |
İKİNCİ BÖLÜM: TARİHİ ANLAŞILIR YAPMA YOLUNDA BİR SİNEMA 153 |
-- |
A. TARİHİN ANLAŞILIRLIĞI 153 |
-- |
1. TARİH ANLAYIŞINDA DEĞİŞİM: DEVRİM SİNEMASI 155 |
-- |
a. Dziga Vertov 160 |
-- |
b. Vsevolod Pudovkin 163 |
-- |
c. Sergei Eisenstein 165 |
-- |
B. TARİHSEL OLAYA IŞIK TUTUŞ 177 |
-- |
1. Joseph Losey: Meksika'da Cinayet 177 |
-- |
2. Solanas ve Getino: Kızgın Fırınların Saati 179 |
-- |
3. Gillo Pontecorvo: Cezayir Savaşı 181 |
-- |
4. Jean-Luc Godard: Küçük Asker (Le Petit Soldat) 183 |
-- |
5. Albayım: İşkence yapmak, itiraf etmekten kolay... 184 |
-- |
6. Gölgedeki Cezayir Savaşı: İçimizdeki Düşman 191 |
-- |
C. ROM ANLAŞTIRILMIŞ TARİHİ YENİDEN CANLANDIRMA FİLMLERİ 194 |
-- |
1. Leopar 194 |
-- |
2. Mussolini Ölüme Giderken 197 |
-- |
3. Rosa Luxemburg'un Ayakta Kalan Onuru 199 |
-- |
4. Güneş Yanığı: Devrimin Kendini Tüketişi Üzerine 201 |
-- |
5. İspanya İç Savaşı Filmleri 202 |
-- |
a. Belgesel Filmler 207 |
-- |
b. Yanan İspanya 210 |
-- |
c. Ay Carmela! 211 |
-- |
d. Ülke ve Özgürlük 213 |
-- |
e. Libertarias: Kadınlar Vardır 215 |
-- |
f. Kelebeklerin Dili: Çocuk Gözüyle Faşizm 221 |
-- |
g. Yetişkinler için masal: Pan'm Labirenti 221 |
-- |
D. SAVAŞ ELEŞTİRİSİ FİLMLER 223 |
-- |
1. Batı Cephesi 1918 227 |
-- |
2. Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok 228 |
-- |
3. Büyük Yanılgı 231 |
-- |
4. Şarlo Diktatör 233 |
-- |
5. Hayatımızın En Güzel Yılları 234 |
-- |
6. Zafer Yolları 235 |
-- |
7. Kral ve Yurt İçin 237 |
-- |
8. General Patton 238 |
-- |
9. Askerin Türküsü 239 |
-- |
10. Losey'den Rosi'ye 240 |
-- |
11. Gel ve Gör 241 |
-- |
12. San Lorenzo Gecesi 242 |
-- |
13. Schindler'in Listesi 243 |
-- |
E. VİETNAM FİLMLERİ 246 |
-- |
1. Eve Dönüş 248 |
-- |
2. Kıyamet: Tarihin Dışında 249 |
-- |
3. Müfreze 251 |
-- |
4. Full Metal Jacket 251 |
-- |
F. TARİHSEL GERÇEKLİĞİN DIŞINDA ve İÇİNDE 254 |
-- |
1. Andrey Rublev: Tarih Dün, Tarih Bugün 254 |
-- |
2. Umutsuzlar: Yalın ve Şiirsel 257 |
-- |
3. Barry Lyndon: Kubrick'in Çağ Filmi 258 |
-- |
4. 1900: Karakter Tarihin Yerine Geçer ya da Tarih ve Birey 260 Tarafından Düzenlenmiş Bir Zafer Fantezisi |
-- |
5. Son İmparator 266 |
-- |
6. Yeraltı: Trajedi Yaşanırken Filmini Yapmanın Zorluğu 269 |
-- |
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: TARİHİ ANLAMAK VE EPİK KURAM 272 |
-- |
A. TARİHİ ANLAMADA BERTOLT BRECHT VE EPİK KURAMIN ÖNEMİ 272 |
-- |
1. Epik Tiyatro 274 |
-- |
2. Brecht ve Epik Kuramı 275 |
-- |
3. Sinema İle Tiyatroda Kurulan İlişki 276 |
-- |
4. Brecht Ve Sinema 276 |
-- |
a. Fırtınalı İlişkiler: Sinema Serüveni 277 |
-- |
b. Kuhle Wampe: Onayladığı Film 279 |
-- |
c) Üç Kuruşluk Opera Dâvası ya da Bir Toplumsal Deney 279 |
-- |
d) Sinema Eleştirisi-Belirtilerin Eleştirisi 280 |
-- |
5. Brecht Kuramının Önemi 281 |
-- |
6. Angelopoulos Sinemasında Brecht Etkisi 283 |
-- |
a) Angelopoulos'un Brecht'çi Yunan Tarihi Üçlemesi 284 |
-- |
b) Angelopoulos'un Yunan Yakın Tarihinin Okunmasına Katkısı 287 |
-- |
7. Jean-Luc Godard'da Brecht Etkileri 289 |
-- |
a) Bir Artı Bir ya da Tarihin Praksisi 291 |
-- |
b) İki Numara 292 |
-- |
8. Jean-Marie Straub-Daniel Huillet: Brecht'çi Tarih Anlatısı 294 |
-- |
9. Hans-Jurgen Sybergberg ve Brechtçi Okuma Denemesi 296 |
-- |
10. Rene Allio'da Brehtçi Yorum Tarzı 296 |