Android oyun programlama / Şeref Akyüz ; editör Ömer Bakırcı.
Language: Turkish Series: ; 22Publication details: İstanbul: Dikeyeksen Yayıncılık, 2014.Description: 287 s. : tbl. ; şkl. ; res. 21 cmISBN:- 9786058666016
- QA 76.76.A65 A39 2014
Item type | Current library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|
![]() |
Beykoz Üniversitesi Kütüphanesi | QA 76.76.A65 A39 2014 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 00013489 |
ECLIPSE UYGULAMA GELİŞTİRME ORTAMI HAZIRLANMASI 1 Android SDK ve Emülatör Kurulumu 2 Android SDK Kurulumu 2 Android Emülatör Kurulumu 5 OYUN MOTORU NEDÎR? NEDEN OYUN MOTORU? 9 Android Projesi Oluşturma 10 Andengine Oyun Motoru ve Kurulumu 12 Kurulum 13 Fizik Motoru İşlevleri ve Kurulumu 14 Box2D Fizik Motoru 15 Kurulumu 15 MOBİL OYUN PROGRAMLAMA ÖN BİLGÎLER 17 Temel Kavramlar 18 Camera Nesnesi 18 Scene ve CameraScene Nesnesi 18 OnLoadEngine 20 OnLoadResources 20 OnLoadScene 20 OnLoadComplete 20 Oluşturulan Android Projesine Andengine Metotlarının Eklenmesi 21 AndroidManifest.xml Dosyasında Yapılabilecek Değişiklikler 23 GEOMETRİK ŞEKİLLER OLUŞTURMA 27 OnLoadEngine Metodunda Yapılan İşlemler 31 onLoadResources Metodunda Yapılan İşlemler 32 onLoadScene Metodunda Yapılan İşlemler 32 onLoadComplete Metodunda Yapılan İşlemler 33 RESİM GÖRÜNTÜLEME VE ANİMASYON OLUŞTURMA 35 Resim Çizdirme 36 Texture Nesnesi 36 TextureRegion Nesnesi 36 Sprite Nesnesi 37 Animasyon Oluşturma 41 DOKUNMATÎK EKRAN KULLANİMİ VE MULTÎ-TOUCH 47 Sprite Nesneleri Aracılığıyla Dokunmatik Ekran Kullanımı 48 Scene Nesneleri Aracılığıyla Dokunmatik Ekran Kullanımı 58 Deneyelim! 63 Sprite Nesneleri Arasındaki Etkileşimler 67 Multi-Touch Programlama 71 UPDATE SÎSTEMÎ 79 Scene Nesneleri Aracılığı ile Update Sistemi Kullanımı 86 FİZİK KULLANIMI (BOX2D) 95 FixtureDef 97 Physics World 98 Body Nesnesi 104 Şekillerine Göre Body Tipleri 106 Hareketlerine Göre Body Tipleri 107 Body Nesnelerinin Yerlerini Değiştime 108 Hız Kavramı ve Body Nesnelerine Hız Verme 109 Çarpışmalar 116 Body Nesneleri Arasındaki Etkileşimler (ContactListener) 122 Body Nesnelerine Ağırlık Verme ve Örnek Fizik Uygulamaları 130 Body Nesnelerine Ağırlık Verme 130 Örnek Fizik Uygulaması 136 SENSÖR KULLANIMI 149 Sensör Nedir? 150 Sensör İçin Gerekli Arayüz Kullanımı 150 PARÇACIK SİSTEMLERİ OLUŞTURMA 159 Texture ve TextureRegion Nesneleri 160 CircIeOutlineParticleEmitter Nesnesi 160 ParticleSystem Nesneleri 160 Parçacıkların Hareket Edecekleri Hız ve Yön Değerleri Ayarlanabilir 161 Parçacık Sisteminde Kullanılan Resim Döndürülebilir 161 Parçacık Sisteminde Kullanılan Resmin Boyutu Değiştirilebilir 161 METÎN OLUŞTURMA 177 BuildableTexture 178 Font Nesnesi 178 ChangeableText Nesnesi 179 SES (SOUND VE Music) NESNELERÎ OLUŞTURMA VE OYNATMA 191 Sound Nesneleri Oluşturma ve Oynatma 192 Music Nesneleri Oluşturma ve Oynatma 206 FİZİKSEL TUŞ YÖNETİMİ, MENÜ OLUŞTURMA VE ÖRNEK UYGULAMA 217 Menü Oluşturma ve Scene Nesneleri Arası Geçişler 218 Cihazların Fiziksel Tuşlarının Kullanımı 222 Fiziksel Tuş Kullanımı ve Menü Oluşturma Uygulaması 223 ÖRNEK OYUNLAR 235 Örnek Oyun 1: Blok Kırma Oyunu 236 Oyuna Genel Bakış 236 ClsNesne Sınıfı 239 ClsBodyNesne Sınıfı 240 BlokKirmaActivity Sınıfı 240 Örnek Oyun 2: Balon Patlatma Oyunu 262 Oyuna Genel Bakış 262 ClsNesne Sınıfı 265 OyunAraclari Sınıfı 266 BalonPatlatmaActivity Sınıfı 267